خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۹۹۸

اظهار عجز سازمان‌های بین المللی از امدادرسانی به مردم سوریه، گزارش سازمان ملل در خصوص سال گذشته میلادی سوریه، تحریم کره‌شمالی توسط کویت، تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای ترک توافق پاریس، کشف یک گور دسته‌جمعی در غرب موصل، اظهارات رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در خصوص سامانه دفاع موشک بالستیک، انتقاد دبیرکل انصارالله از سیاست‌های عربستان، هواپیماربایی در خطوط هوایی مالزی، درخواست دبیرکل سازمان ملل برای حمایت جهانی از توافق پاریس، اظهارات رئیس‌ کمیسیون اروپا در خصوص خروج آمریکا از معاهده پاریس، سقوط بالگرد در ترکیه، جان باختن ۴۴ مهاجر داخل یک کامیون، اتهام افغانستان علیه پاکستان در خصوص انفجار کابل، انتخاب عراق به عنوان رئیس کمیته خلع سلاح سازمان ملل و افزایش مبتلایان به وبا در یمن در روزهای اخیر از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا یکی از مسئولین منطقه ای کمیته بین المللی صلیب سرخ با اشاره به حجم گسترده نیازهای مردم آواره سوریه اعلام کرد که تامین این نیازها خارج از توان همه سازمان های بین المللی است.

- دفتر معاونت دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با بیان این که هفت میلیون کودک در سوریه در فقر مطلق زندگی می کنند،گفت که از ماه اوریل سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار نفر در اثر نبرد سنگین در نزدیکی مقر گروه تروریستی داعش در رقه و ۹۰۰ هزار نفر در ادلب آواره شده اند.

- دولت کویت اعلام کرد به کشورهای تحریم کننده کره شمالی پیوسته و همکاری با این کشور را به حداقل رسانده است.

- برخی مقامات رسمی دولت آمریکا فاش کردند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا به احتمال زیاد تصمیم خود را برای ترک توافق نامه پاریس گرفته است و بزودی این تصمیم را رسما اعلام خواهد کرد.

- یک منبع محلی در استان نینوا در شمال عراق گزارش کرد که نیروهای امنیتی عراق یک گور دسته جمعی را در ساحل غربی شهر موصل کشف کردند که حاوی اجساد ۶۰ غیرنظامی است که توسط گروه تروریستی داعش کشته و مدفون شده اند.

- «جیم سایرینگ» رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا اظهار کرد که آزمایش موشک ضدبالستیک پنتاگون نشان داد که این کشورتا سال ۲۰۲۰ قادر به دفع تهدید موشک بالستیک قاره پیما از طرف کره شمالی و ایران است.

- «عبدالملک الحوثی» رهبر گروه انصارالله یمن با انتقاد از سیاست های حکام عربستان در پیروی از کشورهای غربی، گفت: ریاض دنباله رو بی چون و چرای آمریکاست.

- یک فروند هواپیمای خطوط هوایی مالزی چهارشنبه شب پس از تلاش یک مسافر برای ورود به کابین خلبان و ادعای داشتن موادمنفجره مجبور به بازگشت به فرودگاه «ملبورن» استرالیا شد.

- «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواستار حمایت جهانی از توافق نامه پاریس و اقدامات لازم برای مقابله با اثرات ناشی از تغییرات جوی شد و به رهبران جهان هشدار داد که غفلت از مشارکت در این تلاش ها عواقب سنگینی برای آنها ببار خواهد آورد.

- «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا گفت که اروپا باید آمریکا را متوجه این موضوع بسازد که ترک معاهده تغییرات اقلیمی پاریس یک فرآیند ساده نیست و ترک کامل این معاهده سال ها به طول می انجامد.

- یک فروند بالگرد کوگار ترکیه در منطقه شنوبا شهرستان اولودره استان شیرناک در جنوب شرق این کشور سقوط کرد که در اثر این حادثه ۱۳ نفر کشته شدند.

- کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی اعلام کرد ۴۴ پناهجو که عمدتا از کشورهای جنوب آفریقا بوده اند، به دلیل خراب شدن کامیون حامل آنها در شمال نیجر جان باختند.

- امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که حمله خونین روز چهارشنبه کابل را شبکه «حقانی» با همکاری دستگاه اطلاعاتی پاکستان (آی اس آی) طراحی کرده است.

«احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد مجمع عمومی سازمان ملل، عراق را به عنوان رئیس کمیته خلع سلاح این سازمان انتخاب کرده است.

- صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) چهارشنبه شب اعلام کرد شمار افراد مبتلا به وبا در یمن طی سه روز گذشته، ۱۰هزار نفر افزایش یافت و به ۶۵هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز