خبرگزاری کار ایران

اختلاف نظر شورای امنیت درباره کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۱۴۶

شورای امنیت در نشستی آزمایش موشکی تازه کره‌شمالی را بررسی کرد و در این نشست اختلاف نظرهای متعددی درباره نحوه واکنش به این کشور وجود داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، اختلافات و دودستگی‌ها بر نشست سه‌شنبه‌شب شورای امنیت بر سر نحوه واکنش به آزمایش‌های موشکی مستمر کره‌شمالی حاکم بود؛ در حالی‌که چین خواستار مذاکره با پیونگ‌یانگ شده، ولی فرانسه بر تشدید و افزایش تحریم‌های بین‌المللی علیه آن تأکید کرده است. رئیس شورای امنیت نیز خواستار رایزنی‌های بیشتر کشورهای عضو در این‌باره شده است.

 -بعد از نشست رایزنی شورای امنیت در نیویورک که پشت درهای بسته برگزار شد، اعضای شورای درباره آزمایش موشکی روز یکشنبه کره‌شمالی گفت‌وگو کردند. «لیو جی‌بی» نماینده چین در سازمان ملل گفت: «تجربه‌های موشکی مستمر کره‌شمالی این ضرورت را ایجاب می‌کند که با پیونگ‌یانگ برای کاهش تنش و عاری‌سازی منطقه از تسلیحات شیمیایی، مذاکره کرد.»

نماینده چین در سازمان ملل تأکید کرد: «ضرورت دارد قطعنامه‌های شورای امنیت به صورت کامل اجرا شود.»

این در حالی است که نماینده فرانسه در سامان ملل پس از نشست شورای امنیت، از تشدید تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ حمایت کرد.

کره‌شمالی طی ماه‌های اخیر با نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت دست به آزمایش‌های موشکی متعددی زده است.

از یک ماه پیش آمریکا و چین مذاکره خود را برای تشدید تحریم‌های علیه کره‌شمالی آغاز کردند. اما هفته گذشته «نیکی هیلی» نمانیده آمریکا در سازمان ملل در خصوص مذاکرات با چین گفت، پکن در این زمینه سکوت اختیار کرده است.

طبق این گزارش، تاکنون برای تصویب هر قطعنامه تحریمی علیه کره‌شمالی، ابتدا آمریکا و چین بدون حضور دیگر ۱۳ عضو شورای امنیت مذاکره می کردند و سپس پیش‌نویس قطعنامه در اختیار دیگر اعضا قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز