خبرگزاری کار ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل:

واشنگتن آماده مذاکره مشروط با پیونگ‌یانگ است

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۵۱۴

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد، در صورتی‌که پیونگ‌یانگ به آزمایش‌های موشکی خود پایان دهد، واشنگتن آماده است با آن کشور مذاکره کند.

به گزارش ایلنا له نقل از روسیا‌الیوم، «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا درسازمان ملل تصریح کرد، در صورتی‌که کره‌شمالی به آزمایش‌های موشکی خود پایان دهد، واشنگتن آماده است با آن کشور مذاکره کند.

هیلی اندکی قبل از نشست شورای امنیت سازمان ملل، گفت: «می‌خواهیم درخصوص تحریم‌های اعمال شده و تشدید آنها تجدیدنظر کنیم... آمریکا کشورهایی را به کره‌شمالی کمک می‌کنند، به حال خودشان رها نمی‌کند بلکه تحریم‌هایی را علیه آنها وضع خواهد کرد.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: «واشنگتن امیدوار است بعد از آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی، تحریم‌ها علیه آن تشدید شود.»

براین اساس، شورای امنیت سازمان ملل، در نشست روز گذشته آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی را به شدت محکوم کرد و متعهد شد اقدام‌های سختگیرانه بیشتری علیه این کشور، که اقدام‌های تحریک‌آمیز آن به اوج رسیده است، اتخاذ کند.

اعضای شورای امنیت در بیانیه‌ای، از کره‌شمالی خواستند «با اتخاذ تدابیری شفاف و روشن، هر چه فوری تعهد خود به برنامه خلع سلاح هسته‌ای را اعلام کند.»

این در حالی است که کره‌شمالی، دوشنبه مدعی شد، موشکی که این کشور اوایل هفته جاری آزمایش کرد، نوع جدیدی از راکت است که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای بزرگ‌تر را دارد.

پیونگ‌یانگ با وجود قطعنامه‌های سازمان ملل متحد آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود را در سال‌های اخیر افزایش داده است، ماه گذشته میلادی هم دو آزمایش دیگر انجام داد که هر دو ناموفق بودند.

همین آزمایش‌ها باعث افزایش تنش بین این کشور و همسایگان خود و همچنین آمریکا شده است.

کره‌شمالی مدعی است به فناوری تولید موشک‌های قاره‌پیما دست یافته و می‌تواند ایالات متحده آمریکا را هدف قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز