خبرگزاری کار ایران

ترکیه به عملیات نظامی فرامرزی تهدید کرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۴۹۹

نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد، در صورتی‌که آمریکا تضمین نکند حمایت تسلیحاتیش از «نیروهای مدافع خلق» (کردها)، ترکیه را تهدید نمی‌کند، این کشور در خارج از مرزهای خود دست به عملیات نظامی خواهد زد.

به گزارش ایلنا به نقل از «حریت»، «بن‌علی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه، سه‌شنبه اعلام کرد، در صورتی‌که آمریکا ضمانت امنیتی لازم را به ترکیه ندهد، این کشور در اقدام به عملیات نظامی فرا مرزی تعلل نخواهد کرد.

این اظهارات در حالی ایراد می‌شود که ایالات متحده تصمیم گرفته است از «نیروهای مدافع خلق»، که ترکیه آن را شاخه سوری حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و گروهی تروریستی می داند، حمایت تسلیحاتی به عمل آورد. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز در دیدار سه‌شنبه با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود، تلاش کرد وی را از ادامه این حمایت منصرف کند؛ چرا که آن را تهدیدی علیه امنیت ملی کشورش می داند.

براین اساس، ییلدریم در نشست هفتگی نمایندگان حزب عدالت و توسعه در پارلمان گفت: «روشن است که اگر ضمانت لازم داده نشود ما دست به چه اقدامی خواهیم زد. ما در تصمیم خود قاطع هستیم و برای از میان بردن تروریسم هر کاری لازم باشد انجام می دهیم، چه در داخل مرزهایمان باشد و چه خارج از مرزها.»

وی مجددا بر موضع کشورش تأکید کرد که «همکاری با یک سازمان تروریستی به منظور شکست یک سازمان تروریستی دیگر پذیرفتنی نیست.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز