خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع آمریکا:

تسلیح کردهای سوری یک «ضرورت» است

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۸۳۰

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به نگرانی‌های آنکارا از تصمیم واشنگتن مبنی بر ارسال سلاح به کردهای سوری، اظهار داشت که تسلیح «نیروهای مدافع خلق» ضروری است.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی‌صباح، ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در دیدار با «بن‌علی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه در لندن اعلام کرد، تصمیم واشنگتن مبنی بر ارسال سلاح برای «نیروهای مدافع خلق»، یک «انتخاب» نیست بلکه یک «ضرورت» است.

ییلدریم در این دیدار خطاب به ماتیس گفت که ترکیه حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و «نیروهای مدافع خلق» را یک سازمان تروریستی می‌داند و از تصمیم آمریکا برای ارسال سلاح‌های سنگین برای نیروهای مدافع خلق نگران است.

ولی وزیر دفاع آمریکا پاسخ داد، این تصمیم آمریکا یک انتخاب نیست بلکه در راستای عملیات آزادسازی شهر «الرقه» پایتخت خودخوانده داعش و سرکوب این گروه تروریستی یک ضرورت است.

ییلدریم تصریح کرد، دلیل نگرانی ترکیه این است که سلاح‌های ارسالی برای «نیروهای مدافع خلق» به دست پ‌ک‌ک بیفتد و علیه ترکیه مورد استفاده قرار بگیرد.

ماتیس در عین حال اعلام کرد، آمریکا یک سامانه ردیابی ایجاد می‌کند تا مطمئن شود این سلاح‌ها به دست گروه‌های دیگر نمی‌افتد.

به گفته این وزیر آمریکا، «نیروهای مدافع خلق» پس از آزادسازی الرقه، این شهر را ترک خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز