خبرگزاری کار ایران

بوکوحرام در ویدئویی تهدیدکرد؛

به پایتخت نیجریه حمله می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۴۶۷

یک فرد که خود را از اعضای گروه تروریستی بوکوحرام معرفی کرد با انتشار ویدیویی اعلام کرد این گروه به پایتخت نیجریه حمله خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، فردی با معرفی کردن خود به عنوان یکی از اعضای گروه تروریستی بوکوحرام اعلام کرد این گروه به «ابوجا» پایتخت نیجریه حمله خواهد کرد.

این فرد با انتشار این ویدیو اعلام کرد ابوجا هدف انفجار‌های متعدد و بمب‌گذاری توسط عناصر گروه بوکوحرام قرار می‌گیرد.

در این ویدیو علاوه بر این فرد که با در دست داشتن سلاح در حال تهدید ابوجا به زبان «حوثا» (زبان مردم مناطق شمال نیجریه) چهار فرد مسلح دیگر نیز به چشم می‌خورند.

در ماه آوریل سال جاری میلادی نیز آژانس امنیت ملی نیجریه اعلام کرد حملاتی که از سوی گروه تروریستی بوکوحرام علیه سفارت های آمریکا و انگلیس در پایتخت نیجریه صورت می‌گیرد را خنثی کرده است.

بوکوحرام از سال ۲۰۰۹ میلادی اقدام به حملات تروریستی در نیجریه کرده است که در این حملات دست‌کم ۲۰ هزار نفر کشته و بیش از دو میلیون نفر نیز آواره شده‌اند.

گروه تروریستی بوکوحرام که وابسته به سازمان تروریستی القاعده است، حملات تروریستی متعددی را در کشورهای همجوار همچون کامرون، چاد و نیجر نیز انجام داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز