خبرگزاری کار ایران

اولین محاکمه یک غیرنظامی در دادگاه نظامی بحرین

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۰۸۱

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد دولت بحرین از زمان تصویب تغییرات قانون اساسی در آوریل گذشته،ژ که اختیارات دستگاه قضایی را افزایش می‌‌دهد، برای نخستین بار یک غیرنظامی را تحویل دادگاه نظامی داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین‌الملل، سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، دادستان کشور کوچک بحرین در حاشیه خلیج‌فارس، پرونده «فاضل الراضی» را به دادگاه نظامی ارجاع داده است. 

فاضل الراضی، سپتامبر ۲۰۱۵ بازداشت و مخفیانه زندانی شده بود.

بیانیه سازمان عفو بین‌الملل به نقل از وکیل الراضی، تصریح کرد از اتهام‌های نسبت داده‌شده علیه موکلش هیچ اطلاعی ندارد.

الراضی اولین شهروند بحرینی است که از زمان موافقت «حمد بن‌عیسی آل‌خلیفه» پادشاه بحرین در سوم آوریل با تغییرات قانون اساسی که به دستگاه قضایی اجازه محاکمه شهروندان متهم به تروریسم را می‌دهد، تحویل دادگاه نظامی شد. 

تا آوریل گذشته، دادگاه‌های نظامی بحرین فقط اعضای ارتش، نیروهای پلیس و اعضای دیگر سرویس‌های امنیتی این کشور را محاکمه می‌کردند ولی این دادگاه‌ها اکنون این اجازه را دارند که غیرنظامیان متهم به دست داشتن در اقدام‌های تروریستی یا تلاش برای لطمه زدن به منافع عمومی بحرین را نیز محاکمه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز