خبرگزاری کار ایران

زنگ خطر امنیتی در فرانسه با پایان مبارزات انتخاباتی

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۰۵۰

پلیس فرانسه یک مظنون وابسته به گروه تروریستی داعش را یک روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، بازداشت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از لوموند، درحالی که مردم فرانسه برای انتخابات ریاست‌جمهوری روز یکشنبه آماده می‌شوند یک مظنون افراطی در شمال پاریس بازداشت شده است.

در انتخابات روز یکشنبه «امانوئل مکرون» با گرایش میانه به مصاف «مارین لوپن» از «جبهه ملی» فرانسه با گرایش راست‌افراطی خواهد رفت.

روز جمعه یک مظنون افراطی، که سلاح‌هایی داشت و گفته می‌شود ظاهرا با گروه تروریستی داعش بیعت کرده است، در شمال پایتخت دستگیر شد.

همزمان فعالان گروه «صلح سبز» با بالا رفتن از برج ایفل پارچه نوشته‌ای را پهن کردند که باعث نشست اضطراری پلیس شد.

فعالان صلح سبز، روز جمعه با بالا رفتن از ضلع شمالی ایفل پارچه نوشته‌ای با کلمات «آزادی، برابری، برادری» به اهتزاز درآوردند. در سوی دیگر برج هم روی پارچه‌ای نوشته شده بود «مقاومت»، که در مخالفت با مارین لوپن بود.

نظرسنجی‌های مختلف نشان می‌دهد که مکرون ۲۰ درصد یا بیشتر از رقیب خود پیش است.

مردی که در «اورو» در شمال پاریس بازداشت شد به اسلام گرویده بود و از سال ۲۰۱۴ به دلیل ظاهر شدن نشانه‌های افراط‌گرایی به دقت زیر نظر بود.

طبق این گزارش، این مرد ۳۴ ساله زمانی سرباز ارتش بود و در نزدیکی یک پایگاه هوایی دستگیر شد.

به گفته منابع آگاه یک حافظه «یواس‌بی»، که در آن با داعش بیعت شده بود، یک نسخه قرآن و پرچم‌های داعش در اتومبیل او پیدا شد. دو سلاح کمری، یک تفنگ و مهمات بعدا در نزدیکی پایگاه هوایی کشف شد.

پیش از دور اول رای گیری که روز ۲۳ آوریل برگزار شد یک مامور پلیس در حمله «کریم شوفری» در شانزه‌لیزه کشته شد. داعش مسئولیت آن حمله را به عهده گرفت.

فرانسه هنوز در وضعیت اضطراری است که پس از حملات نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس برقرار شده بود.

جمعه آخرین روز مبارزات انتخاباتی فرانسه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز