خبرگزاری کار ایران

فعال کارگری بوسنیایی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

آلمان و اتریش مقصد اصلی کارگران بوسنیایی/ اتحادیه‌های کارگری دغدغه صنفی ندارند

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۴۷۱

یکی از فعالان کارگری در کشور بوسنی وهرزگوین در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران به مناسبت روز جهانی کارگر اعلام کرد کارگران در کشور بوسنی و هرزگوین با معضل کمبود کار مناسب روبرو هستند.

یک فعال کارگری بوسنی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص وضعیت کارگران در این کشور گفت: کارگران شاغل در بوسنی و هرزگوین از وضعیت شغلی خود رضایت نسبی دارند اما نکته‌ای که وجود دارد، نبود فضای کار به اندازه کافی است که موجب شده است پدیده بیکاری در بوسنی و هرزگوین مشاهده شود. وضعیت مزایا و تسهیلات جانبی همچون بیمه نیز شامل حال اکثر شهروندان بوسنیایی اعم از کارگران نیز می‌شود ولی با این حال نیز مشاهده می‌شود که برخی از کارگران از این مزیت محروم هستند.

وی ادامه داد: دولت و نهادهای قانون‌گذار در رابطه با بهبود وضعیت کارگران اقدام خاصی انجام نمی‌دهند و بیشتر فعالیت دولتمردان در این زمینه محدود به حرف می‌شود ولی در وادی عمل اقدام خاصی در راستای بهبود وضعیت  اقتصادی و معیشتی کارگران صورت نمی‌گیرد.

این فعال کارگری کشور بوسنی هرزگوین همچنین افزود که عدم ثبات اقتصادی در کشور باعث منصرف شدن سرمایه‌گذاران خارجی از سرمایه‌گذاری در بوسنی  و هرزگوین و گسترش فضای کاری در بوسنی می‌شود.

این فعال کارگری در خصوص اتحادیه‌های کارگری در بوسنی و هرزگوین افزود: این اتحادیه‌ها به صورت گسترده در سطح بوسنی و هرزگوین وجود دارد ولی متاسفانه این اتحادیه‌ها نیز اقدام به خصوصی در راستای حمایت  از حقوق کارگران انجام نمی‌دهند وبیشتر از توجه به حقوق کارگران، نگران حقوق خود هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: مردم به ویژه کارگران دید مناسب و اعتمادی به این اتحادیه‌ها ندارند چرا که آن‌ها را نهادهایی می‌دانند که در حرف و عمل یکسان نیستند.

از دیدگاه این فعال کارگری دید اجتماعی نسبت به کارگران بوسنیایی دید تحقیر آمیزی نیست بلکه به عنوان قشری که برای رفع نیازهای روزمره خود در حال سعی و تلاش هستند، مورد احترام قرار می‌گیرند .

وی همچنین اعلام کرد که پیش از این کارگران برای یافتن شغل بهتر و حقوق بیشتر به سوی کشورهای دیگر اروپایی مهاجرت می‌کردند که موج این گونه مهاجرت‌ها افزایش یافته است و کشورهای اتریش و آلمان به عنوان عمده مقاصد کارگران بوسنیایی شناخته می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز