خبرگزاری کار ایران

دو نماینده پارلمان ترکیه از زندان آزاد شدند

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۳۵۷

نمایندگان آدانا و دیاربکر در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) به قید ضمانت و به شرط عدم خروج از کشور از زندان آزاد شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از حریت، «مرال دانیش بشتاش» و «نورسل آیدوغان» دو نماینده پارلمان ترکیه از «حزب دموکراتیک خلق‌ها»، حزب نزدیک به کردها، به قید ضمانت از زندان آزاد شدند. در آلمان از سال ۲۰۱۶ تا کنون ۷ هزار ترکیه‌ای درخواست پناهندگی کرده‌اند.

دادستان نورسل آیدوغان و مرال دانیش بشتاش را از جمله به اتهام «عضویت و تبلیغ در گروه تروریستی»، «ترتیب تظاهرات غیرقانونی» و «تحریک اذهان عمومی» بازداشت کرده بود. هر دو نماینده پارلمان ترکیه اکنون به حکم دادگاه از زندان آزاد شده‌اند. 

درحال حاضر بیش از ۱۰ تن از نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها در زندان به سر می‌برند. از جمله «صلاح‌الدین دمیرتاش» رهبر حزب جزو زندانیان است. دمیرتاش از جمله به اتهام تبلیغ به نفع  «یگان‌های مدافع خلق» سوریه در بازداشت به سر می‌برد.

یگان‌های مدافع خلق که شاخه نظامی حزب کردی «اتحاد دموکراتیک» است رابطه تنگاتنگی با حزب کارگران کردستان «پ‌ک‌ک‌» دارد. دولت ترکیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) و نیز یگان‌های مدافع خلق (ی پ گ) سوریه را مسئول سوءقصدهای مرگبار و تروریستی این کشور می​داند.

 حزب دموکراتیک خلق​‌ها (HDP) در انتخابات پارلمانی ماه ژوئن ۲۰۱۵ موفق شد به پارلمان ترکیه راه یابد و ۸۰ کرسی پارلمان را از آن خود کند. اما در انتخابات زودرس نوامبر ۲۰۱۵ این حزب تنها توانست به ۵۹ کرسی دست یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز