خبرگزاری کار ایران

دومین عملیات «هلی‌برن» ائتلاف آمریکایی در دیرالزور

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۰۹۶

ائتلاف بین‌المللی آمریکا برای دومین بار دست به عملیات هلی‌برن در حومه دیرالزور در شرق سوریه زده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا عملیات هلی‌برن در حومه شرقی دیرالزور که تحت اشغال داعش است، صورت داده‌اند.

منابع محلی تصریح کردند، هواپیماهای آپاچی دست به عملیات هلی‌برن در این منطقه و در نزدیکی ایستگاه «تی ۲» در مناطق بیابانی در جنوب شهر «المیادین» در شرق سوریه زدند و ده‌ها نیرو را در نزدیکی این ایستگاه پیاده کرده و این نیروهای نظامی وارد این منطقه شدند. در این منطقه که یکی از نقاط امدادرسانی نظامی داعش است، انبارهای سلاح و تعداد زیادی از عناصر این گروه تروریستی مستقر هستند.

نیروهای ائتلاف پس از انجام این عملیات که ۲۰ دقیقه طول کشید، از منطقه خارج شدند.

 این منابع تأکید کردند که گروه داعش در پی این عملیات تجهیزاتی را به میادین نفتی «کوینکو»، «الجفره» و «التنک» فرستاده و ده‌ها ایست بازرسی را در شهر المیادین، «الشعییطات»، «البوکمال‌» و اطراف آن ایجاد کرده است.

 ائتلاف آمریکایی برای دومین بار است که در دیرالزور دست به عملیات هلی‌برن می‌زند؛ عملیات اول در مرزهای اداری بین دو استان الرقه و دیر الزور در تاریخ هفتم آوریل انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز