خبرگزاری کار ایران

یک مقام محلی در عراق:

ربایش ۳۵۰۰ ایزدی توسط داعش از ۲۰۱۴

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۸۷۰

یک مقام محلی در عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش تاکنون سه هزار و ۵۰۰ ایزدی را به اسارت خود درآورده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «خیری بوزانی» مدیر کل امور ایزدی‌ها در وزارت اوقاف اقلیم کردستان عراق اعلام کرده، داعش شش هزار و ۴۱۷ ایزدی از جمله سه هزار و ۵۴۷ زن را از آگوست ۲۰۱۴ در شهر سنجار ربوده است.

بوزانی گفت: «تعداد کسانی که از اسارت داعش نجات یافتند دو هزار و ۹۶۳ نفر از جمله هزار و ۷۰ زن و هزار و ۵۷۱ کودک است و در حال حاضر سه هزار و ۴۵۴ نفر دیگر همچنان در اسارت این گروه تروریستی هستند.»

طبق اعلام این مقام مسئول، در مجموع ۵۵۰ هزار ایزدی‌ ساکن عراق هستند که حدود ۳۶۰ هزار تن از آنها در حال حاضر از مناطق خود آواره هستند و دو هزار و ۲۹۳ ایزدی دیگر نیز تاکنون به دست داعش اعدام شده‌اند که در نتیجه آن هزار و ۷۵۹ کودک، پدر و ۴۰۷ کودک دیگر مادر و ۳۵۹ کودک نیز هر دو را از دست دادند.

مدیر کل امور ایزدی‌ها در وزارت اوقاف اقلیم کردستان عراق با اعلام این‌که پدران ۲۲۰ کودک ایزدی تاکنون به اسارت داعش درآمده‌اند‏ تصریح کرد، با توجه به این آمار تعداد کل یتیمان ایزدی دو هزار و ۷۴۵ کودک است.

وی خاطرنشان کرد، تاکنون علاوه بر صدها گور فردی، ۳۰ گور جمعی نیز در سنجار کشف شده و داعش تاکنون ۶۸ زیارتگاه و آرامگاه را منفجر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز