خبرگزاری کار ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل:

آماده اقدامات بیشتر علیه سوریه هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۶۳۵

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد، ایالات متحده آماده اقدامات بیشتر علیه دولت سوریه است، اما امیدوار است که نیازی به این مسئله نباشد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، روز جمعه در نشست شورای امنیت با دفاع از تجاوز موشکی کشورش به یک پایگاه نظامی در سوریه، این اقدام را «کاملا موجه» دانست و مدعی شد، وقتی جایی سلاح شیمیایی به کار برده می‌شود، آمریکا دست روی دست نخواهد گذاشت.

هیلی اظهار داشت، این جزو منافع ملی و حیاتی ایالات متحده است که ایجاب می‌کند مانع استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ‌ها شود.

ایالات متحده در واکنش به ادعاها مبنی بر حمله شیمیایی دولت سوریه در شهرک «خان‌شیخون» واقع در ادلب، بامداد جمعه پایگاه هوایی «الشعیرات» در استان حمص را هدف موشک‌های خود قرار داد.

به دنبال این رخداد، روسیه خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت شد و اقدام آمریکا را محکوم کرد. اما نیکی هیلی در سخنان روز جمعه خود عنوان کرد که ایالات متحده آماده اقدامات بیشتر علیه دولت سوریه است.

جانشین نماینده روسیه در سازمان ملل نیز در نشست روز جمعه شورای امنیت به شدت از حمله آمریکا به سوریه انتقاد کرد و آن را «نقض شرم‌آور قوانین بین‌المللی» و به مثابه «اقدام متجاوزانه» دانست که «عواقب آن برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند به شدت جدی باشد.»

«ولادیمیر سافرانکوف» تاکید کرد که روسیه همچنان کنار حکومت سوریه می‌ایستد و آن را نیروی اصلی در مقابله با تروریسم می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز