خبرگزاری کار ایران

اتهام تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری اکوادور

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۱۳۹

به دنبال اعلام پیروزی نامزد حزب حاکم اکوادور در انتخابات ریاست‌جمهوری، نامزد شکست‌خورده ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، پس از اعلام پیروزی نامزد حزب حاکم در انتخابات ریاست‌جمهوری اکوادور، هواداران نامزد شکست‌خورده به خیابان‌ها آمدند.

با پایان یافتن شمارش بیش از ۹۵ درصد از آراء، «لنین مورنو» نماینده حزب حاکم توانسته است با کسب بیش از نیمی از آراء رقیب خود یعنی «گویلرمو لاسو» را شکست دهد.

لاسو توانسته است ۴۸ و نه دهم آراء را به خود اختصاص دهد.

گویلرمو لاسو که پیش‌تر خود را پیروز این انتخابات خوانده بود با اعتراض به نتیجه به دست آمده اعلام کرد خواستار بازشماری آراء خواهد شد.

لاسو همچنین وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات، «جولیان آسانژ» موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس که در سفارت این کشور در لندن پناه گرفته است را از سفارت اخراج کند.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز با انتشار پیامی توئیتری انتخاب لنین مورنو به ریاست‌جمهوری اکوادور را به وی تبریک گفت.

مورنو پیش‌تر معاون رئیس‌جمهوری اکوادور بوده است.

به نظر می‌رسد با پیروزی مورنو از حزب حاکم در انتخابات اکوادور، سیاست‌های «رافائل کوره‌آ» رئیس‌جمهوری این کشور ادامه یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز