خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور ترکیه:

همچنان حدود ۵۰ هزار نفر در ارتباط با کودتا در بازداشت هستند

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۰۸۶

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که ۴۷ هزار و ۱۵۵ نفر در ارتباط با کودتای نافرجام ماه جولای گذشته این کشور کماکان در بازداشت به سر می‌برند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه اعلام کرد در بازداشت‌های پس از کودتای ماه جولای گذشته در ترکیه ده‌ها هزار نفر دستگیر شدند که تاکنون ۴۷ هزار و ۱۵۵ نفر کماکان در بازداشت هستند.

وی ادامه داد در این رابطه ۱۱۳ هزار و ۲۶۰ نفر دستگیر شدند که همگی با جریان «فتح‌الله گولن» در ارتباط بوده‌اند.

وزیر کشور ترکیه تصریح کرد که از افرادی که همچنان تحت بازداشت قرار دارند، تعداد ۱۰ هزار و ۷۳۲ نفر افسر پلیس، هفت هزار و ۶۴۳ نفر از سربازان ارتش، ۱۶۸ نفر ژنرال ارتش، دو هزار و ۵۷۵ قاضی و دادستان، ۲۶ هزار و ۱۷۷ نفر شهروند عادی و ۲۰۸ نفر مسئول دولتی هستند.

وی همچنین اعلام کرد که تعداد ۲۴ هزار نفر از افراد بازداشت شده به دلیل نبود مدارک کافی علیه آن‌ها آزاد و همچنین ۴۱ هزار نفر دیگر نیز به قید وثیقه آزاد شده‌اند.

تعدادی از نظامیان ترکیه به رهبری «آکین اوزتورک» فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش ترکیه با حمله به برخی از ساختمان‌های دولتی و پایگاه‌های نظامی در شهرهای مهم اقدام به کودتا علیه دولت کردند که با حضور گسترده مردم در خیابان‌های شهرهای مختلف این کودتا ناکام‌ ماند.

دولت ترکیه، «فتح‌الله گولن» روحانی منتقد مقیم آمریکا را مسئول این کودتای نافرجام‌ می‌داند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز