خبرگزاری کار ایران

افشای ارتباط مالی فلین با روسیه

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۹۰۰

مدارک تازه‌ای، که کاخ سفید منتشر کرده نشان می‌دهد مشاور امنیت ملی برکنارشده رئیس‌جمهوری آمریکا جزئیات شماری از دریافتی‌ها، از جمله از طرف تلویزیون دولتی روسیه، را در اظهارنامه مالی اولیه خود فاش نکرده‌ است.

به گزارش ایلنا، بنا بر مدارکی که کاخ سفید در اول آوریل (روز شنبه) منتشر کرده و در روز جمعه به امضای «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی برکنار شده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا رسیده است، شماری از سخنرانی‌های فلین برای شخصیت‌های حقوقی روسی، از جمله گفته‌هایش در تلویزیون دولتی روسیه «راشا تودی»، فهرست شده که پیش از این مطرح نشده بودند.

این مدارک مبلغی که فلین از این سخنرانی‌ها دریافت کرده را مشخص نمی‌کند و آن‌ها را در فهرستی با عنوان «بیش از پنج هزار دلار در سال» قرار می‌دهد.

اظهارنامه اولیه را فلین، کمتر از دو پیش امضا کرده بود و در آن‌ها اشاره‌ای به سه مورد سخنرانی انجام‌شده برای شرکت‌های روسی نشده بود.

وکیل مشاور پیشین رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید، اظهارنامه اولیه «مجموعه‌» پرداختی‌های ناشی از سخنرانی‌های فلین را در بر می‌گرفت، و یک پیش‌نویس بود که در نهایت ادامه پیدا نکرد چرا که فعالیت او در دولت خاتمه یافت.

«الیجا کامینگز» نماینده دمکرات از مریلند، ماه گذشته مدارکی را منتشر کرد که بر پایه آن‌ها فلین پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مبلغی بیش از ۶۷ هزار دلار از شرکت‌های روسیه، از جمله نزدیک به ۳۴ هزار دلار از «راشا تودی» دریافت کرده‌ بود.

کامینگز گفته دریافت پول از تلویزیون دولتی روسیه، برخلاف قوانین ایالات متحده است که به مقام‌های نظامی بازنشسته آن کشور اجازه نمی‌دهد هدیه‌ای از سوی قدرت‌های خارجی دریافت کنند.

فلین در مقام‌های ارشد نظامی، از جمله در کسوت مدیر سازمان اطلاعات دفاعی ایالات متحده خدمت کرده بود.

فلین ۲۴ روز پس از فعالیت به عنوان مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری، و در پی انتشار گزارش‌ها در مورد «تماس»هایش با سفیر روسیه و «گفت‌وگو در مورد تحریم‌های اعمال شده‌» از طرف دولت «باراک اوباما» علیه مسکو، مجبور به کناره‌گیری از سمت دولتی خود شد.

او در نامه کناره‌گیری‌اش گفته بود در فاصله بین دوره انتقالی دولت ترامپ با دولت گذشته، تماس‌های متعددی با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا داشته و به «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری اطلاعات «ناقصی» در خصوص محتوای این تماس‌ها ارائه کرده است.

کناره‌گیری فلین زمانی انجام شد که اعلام شد رئیس‌جمهوری ایالات متحده اعتماد خود را به مشاور امنیت ملی از دست داده‌است.

پنجشنبه گذشته نیز فاش شد فلین به مقام‌هایی که در حال تحقیق در مورد جریان «ارتباطات» احتمالی میان اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه هستند، گفته درقبال برخوردازی از مصونیت قضایی، حاضر به پاسخ‌گویی به پرسش‌هاست.

ترامپ با تاکید بر اینکه مشاور سابقش حق درخواست مصونیت دارد، رسانه‌ها و اعضای حزب دمکرات را به «جوسازی» متهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز