خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین‌ رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

قطعنامه ضدسوری انگلیس و فرانسه در شورای امنیت، اعزام ۳۰۰‌هزار تروریست از ترکیه به سوریه، آمادگی روسیه برای برچیدن پایگاه نظامی خود در قرقیزستان، درخواست کویت برای اتخاذ سیاست‌های راهبردی منطقه‌ای در مقابله با تروریسم، ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه، سفیر سابق آمریکا در چین گزینه احراز پست معاون وزیر خارجه، ترویج فرهنگ مرگ توسط رئیس‌جمهور آمریکا، کشته شدن ۵۲ داعشی در موصل، کشته و زخمی شدن ده‌ها تروریست در حمله ارتش مصر به مواضع تروریست‌ها و ادامه درگیری‌ها در اردوگاه عین‌الحلوه از مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه قطعنامه پیشنهادی نمایندگان انگلیس و فرانسه  در رابطه با استفاده سوریه از سلاح شیمیایی، که مورد حمایت آمریکا نیز قرار گرفت را به شور گذاشت که توسط روسیه و چین وتو شد.

- «بشار الجعفری» سرپرست رئیس هیأت مذاکره کننده دولت سوریه در گفت وگوهای ژنو اعلام کرد ترکیه ۳۰۰ هزار تروریست تکفیری را برای ویران کردن سوریه و کشتار مردم این کشوراعزام کرده است.

- «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد مسکو آماده برچیدن پایگاه نظامی خود در قرقیزستان در هر زمانی که دولت این کشور درخواست کند، است.

- دولت کویت با تاکید بر اهمیت هماهنگی سیاست‌های منطقه‌ای در زمینه مبارزه با تروریسم خواستار اتخاذ تدابیری از سوی کشورهای مختلف برای مقابله با داعش و توقف دسترسی تکفیری‌ها به شبکه اینترنت و فضای مجازی شد.

- ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌ها در شرق استان حلب دو روستای دیگر را آزاد کرد.

- «جان هانتسمن» سفیر سابق آمریکا در چین را که به زبان چینی تسلط کامل دارد و خبره و کارشناس روابط واشنگتن و پکن شناخته می‌شود به عنوان گزینه احراز پست معاون وزیر خارجه این کشور در نظر گرفته شده است.

- «اوو مورالس» رئیس‌جمهوری بولیوی گفت «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی‌اش با افزایش چشمگیر هزینه نظامی که ۵۴ میلیارد دلار تخمین زده می‌ شود به ترویج فرهنگ مرگ می‌‌پردازد.

- در حمله نیروهای عراقی به غرب شهر موصل واقع در استان نینوا در شمال عراق ۵۲ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیدند.

- ده ها نفر از عناصر تروریستی گروه ‌«انصاربیت‌المقدس» در حمله نیروهای ارتش مصر به منطقه العریش در صحرای سینا کشته و زخمی شدند.

- درگیری های مسلحانه یک هفته گذشته بین نیروهای جنبش فتح و گروه‌های تندرو در اردوگاه « عین الحلوه» واقع در شهر صیدا در جنوب لبنان تاکنون به کشته شدن یک تن و زخمی شدن ۶تن دیگر منجر شده است.

کد خبر : ۴۶۴۹۹۲