خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه مکزیک:

واکنش متقابل به اقدامات آمریکا نشان می‌دهیم

وزیر خارجه مکزیک اعلام کرد، آمریکا در صورتی‌که به‌منظور تامین مالی ساخت دیوار، بر کالاهای صادراتی مکزیک مالیات وضع کند، با واکنش متقابل مواجه خواهد شد.

به گزارش ایلنا  به نقل از رویترز، «لوئیس ویدگارای» وزیر خارجه مکزیک به آمریکا هشدار داد، دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در صورتی‌که به‌منظور تامین مالی ساخت دیوار حائل، مالیاتی بر کالاهای صادراتی مکزیک اعمال کند، با واکنش متقابل مکزیک مواجه خواهد شد. 

ویدگارای گفت:« اگر مکزیک با این موضوع روبه‌رو شود و این مسئله تنها در حد یک تهدید باقی نماند، دولت مکزیک باید در این خصوص واکنش نشان دهد.»

وزیر خارجه مکزیک افزود:« پاسخ ما به چنین اقدامی، وضع مالیات کلی روی تمام کالاهای وارداتی از آمریکا نخواهد بود؛ چرا که چنین اقدامی منجر به آسیب‌رساندن به مشتریان مکزیکی خواهد شد، بلکه ما تلاش خواهیم کرد تا شرکت‌های مورد نظر را خود انتخاب کنیم.»

در همین راستا، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید، روز پنجشنبه اظهار داشت که دولت ترامپ با وضع تعرفه تا ۲۰ درصد، هزینه ساخت این دیوار را تامین خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرده بود با وضع چنین تعرفه‌هایی سالانه تا ۱۰ میلیارد دلار برای دولت آمریکا سود خواهد داشت که می‌توان برای تامین هزینه این دیوار استفاده کرد.

شان اسپایسر توضیح بیشتری درخصوص چگونگی وضع این تعرفه‌ها بیان نکرده است.

کد خبر : ۴۶۳۸۶۴