خبرگزاری کار ایران

مقام‌های واشنگتن:

پکن به اعمال فشار بر کره‌شمالی ادامه دهد

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۴۳۲

مقام‌های واشنگتن خواستار ادامه فشار پکن بر کره‌شمالی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ مقام‌های واشنگتن از پکن خواستند به فشار روی کره‌شمالی برای بازگشت به گفت‌و‌گو‌هایی که با هدف ممانعت پیونگ‌یانگ از ادامه پیشرفت‌ها در برنامه تسلیحاتی خود (که ناقض مصوبات سازمان ملل هستند) برگزار می‌شد، ادامه دهد.

وزارت تجارت چین روز شنبه اعلام کرد که همه واردات ذغال‌سنگ از سوی کره‌شمالی را از تاریخ نوزدهم ماه فوریه متوقف خواهد کرد. این اعلامیه به عنوان بخشی از تلاش‌های پکن برای اجرای تحریم‌های بین‌المللی علیه کره‌شمالی محسوب می‌شود.

کمی پیشتر در ماه جاری میلادی، پیونگ‌یانگ با آزمایش یک موشک میان‌برد بالستیک، نخستین آزمایش موشکی خود را از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا انجام داد.

دولت ترامپ اعلام کرده است که چین برای فشار آوردن بر پیونگ‌یانگ باید تلاش بیشتری کند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به کره‌شمالی گفت: «همه‌ کشور‌ها باید کاملا و شفاف مصوبات شورای امنیت سازمان ملل در خصوص این کشور را به اجرا بگذارند.»

وی گفت: «‌ما به درخواست از چین برای فشار آوردن به کره‌شمالی به عنوان بزرگ‌ترین شریک تجاری این کشور برای متقاعد کردن پیونگ‌یانگ برای بازگشت به گفت‌و‌گو‌های جدی و خلع‌ سلاح اتمی این کشور ادامه خواهیم داد.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز