خبرگزاری کار ایران

افشای نامه طراح حملات ۱۱ سپتامبر به اوباما

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۸۹۵

رسانه‌های آمریکایی مضمون نامه یکی از مغزهای متفکر حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر را خطاب به رئیس‌جمهوری سابق این کشور فاش کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، روزنامه آمریکایی «میامی هرالد» گزارش داد که «خالد شیخ محمد» یکی از مغزهای متفکر حمله ۱۱ سپتامبر در نامه خود خطاب به «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نوشته است: «مسئولیت حوادث ۱۱ سپتامبر به دلیل سیاست‌های خارجی واشنگتن متوجه آمریکا بوده و این کشور افراد بی‌گناهی را در سراسر جهان به قتل رسانده است.»

شیخ محمد در این نامه با تشبیه اوباما به «سر افعی» و نام بردن از وی به عنوان رئیس «دولت ظلم و استبداد»، ایالات متحده آمریکا را آغازگر جنگ دانست و تاکید کرد: «ما آغازگر جنگ علیه شما نبودیم».

این نامه در سال ۲۰۱۵ نوشته شده و مسئولان زندان گوانتانامو که شیخ محمد در آنجا به سر می‌برد، با تحویل این نامه مخالفت کردند اما دادگاه نظامی بنا به خواسته وکیل مدافع شیخ محمد با این مساله موافقت کرد.

این مغز متفکر گروهک تروریستی القاعده که در زندان گوانتانامو به سر می‌برد، به اعدام محکوم شده است.

بنا به گفته وکیل مدافع، شیخ محمد نوشتن این نامه را در سال ۲۰۱۵ همزمان با حمله رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه انجام داد.

خالد شیخ محمد که تابعیت دوگانه کویت و پاکستان را دارد، به گفته مقام‌های آمریکایی یکی از سه سرکرده برجسته گروهک تروریستی القاعده به شمار می‌آید که در مارس ۲۰۰۳ دستگیر و پیش از انتقال به زندان گوانتانامو در مکان نامعلومی در بازداشت به سر می‌برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز