خبرگزاری کار ایران

مصاحبه مشاور امنیت ملی عراق:

کنترل کامل حشدالشعبی بر مرز عراق و سوریه بعد از آزادسازی تلعفر

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۴۹۹

مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به حشد الشعبی پس از آزادسازی شهر تلعفر بر خطوط مرزی عراق و سوریه کنترل کامل خواهند یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «فالح الفیاض»، مشاور امنیت ملی عراق و رئیس هیات بسیج مردمی عراق موسوم به حشد الشعبی از کنترل کامل نیروهای این نهاد مردمی بر مرز عراق و سوریه خبر داد و افزود این امر با آزادسازی شهر تلعفر محقق می‌شود.

الفیاض در خصوص موصل گفت نیروهای عراقی با مسدود کردن جاده مواصلاتی بین موصل و رقه تحرکات داعش در این منطقه را با مشکل مواجه کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به دخالت‌های آمریکا تاکید کرد تصمیم‌گیری در میدان نبرد در اختیار نیروهای مسلح عراقی است نه در دست آمریکایی‌ها.

مشاور امنیت ملی عراق با اشاره به شکست گسترده داعش در میدان نبرد از آغاز قریب‌الوقوع عملیات آزادسازی منطقه غربی موصل و ورود نیروهای بسیج مردمی به شهر تلعفر و همچنین پاکسازی عراق از وجود تروریست‌ها در چند ماه آتی خبر داد.

رئیس هیات بسیج مردمی عراق با تاکید بر اینکه حشدالشعبی یک نهاد ملی عراقی استU افزود تمامی کوشش‌ها برای بدنام کردن این نهاد مردم در راستای کارشکنی در پیروزی عراق در مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد. او افزود بسیج مردم عراق تجربه موفقی در مقابل کسانی است که قصد تجاوز و اشغال خاک عراق را داشته و در پی پایمال کردن کرامت ما هستند.

وی در خصوص نامه‌های آمریکا که از طریق وی به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در خصوص مبارزه با تروریسم نوشته شده بود اعلام کرد محتوای این نامه‌ها تاکید دولت آمریکا بر هدف قرار نگرفتن نیروهای ارتش سوریه بود.

مشاور امنیت ملی عراق با تاکید بر ادامه فعالیت‌ اتاق هماهنگی تهران، مسکو، بغداد و دمشق به مرکزیت بغداد برای مبارزه با تروریسم اعلام کرد به دلایل امنیتی فعالیت این اتاق هماهنگی رسانه‌ای نمی‌شود.

فالح الفیاض با تاکید بر راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه ادامه داد جامعه جهانی باید متوجه این امر باشد که مساله داعش نه تنها در عراق بلکه در سوریه نیز باید پایان یابد.

مشاور امنیت ملی عراق در بخش دیگری از صحبت‌هایش از فرمان مهاجرتی «دونالد ترامپ» برای محدود کردن ورود اتباع برخی از کشورهای اسلامی از جمله عراق به خاک آمریکا انتقاد کرد و افزود این یک تصمیم اشتباه بود که بر روابط دوجانبه میان دو کشور تاثیر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد عراق برای مبارزه بر تروریسم بر روی مردم خود حساب می‌کند. ایران تنها کشوری بود که از آغاز وقوع بحران امنیتی عراق در کنار ما قرار گرفت و این باعث احترام و تشکر ما از ایران شده است.

الفیاض در خصوص روابط بین عراق و روسیه تاکید کرد این روابط فقط به ابعاد نظامی محدود نمی‌شود. اگر بغداد احساس کند در راستای مبارزه با تروریسم به کمک مسکو نیازمند است از ارسال درخواست به مقام‌های این کشور تردید نخواهد کرد.

او  در خصوص روابط بغداد-آنکارا تصریح کرد که در دوره‌ای این روابط با بحران روبه‌رو شد و مادامی که نیروهای ارتش ترکیه پایگاه بعشیقه عراق را ترک نکنند، این روابط به روال عادی باز نمی‌گردد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز