خبرگزاری کار ایران

افزایش ۲۵ درصدی تلفات کودکان در جنگ افغانستان

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۵۹۱

بر اساس گزارش سازمان ملل، شمار کودکانی که در جنگ افغانستان کشته شدند، افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس اعلام هیات ویژه سازمان ملل در افغانستان، شمار کودکانی که در جنگ افغانستان کشته می‌شوند، در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

گزارش سالانه این نهاد در خصوص حفاظت از شهروندان در نبرد‌های مسلحانه که امروز – دوشنبه – منتشر شده است، حاکی از آن است که تلفات شهروندان سه درصد نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است.

«یوناما» هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان، این افزایش تلفات را به افزایش ۶۶ درصدی تلفات از انفجار مهمات باقی‌مانده بر روی زمین نسبت داد. این گزارش اعلام می‌کند که ۹۲۳ کودک در افغانستان در سال ۲۰۱۶ کشته شدند که این مسئله حکایت از افزایش ۲۵ درصدی این آمار نسبت به سال گذشته دارد. شمار کودکانی که زخمی شده‌اند نیز حدود ۲۳ درصد رشد داشته است.

این گزارش همچنین اعلام کرده است: «خشونت‌های مرتبط در این حوزه، تلفات سنگینی در سال ۲۰۱۶ برجای گذاشته است که این موضوع منجر به وخیم‌تر شدن حفاظت شهروندان و افزایش تلفات شهروندان از سال ۲۰۰۹، هنگامی که این سازمان مستند سازی سیستماتیک تلفات شهروندی را آغاز کرده است، شد.»

بر اساس این گزارش، از اول ژانویه تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۶، این هیئت ۱۱ هزار و ۴۱۸ مورد از تلفات را ثبت کرده است که سه هزار و ۴۹۸ مورد از آن منجر به مرگ شده و حدود هفت هزار ۹۲۰ مورد دیگر نیز زخمی شده‌اند. این میزان از تلفات حاکی از کاهش دو درصدی مرگ شهروندان و همچنین افزایش شش درصدی زخمی‌ها است که این امر به معنای افزایش کلی سه درصدی تلفات نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی است.  

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز