خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر خارجه روسیه؛ کاندیدای اصلی سمت سفارت مسکو در واشنگتن

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۴۸۶

بر اساس اعلام رسانه‌های محلی، معاون وزیر امور خارجه روسیه کاندیدای اصلی بر عهده گرفتن سفارت روسیه در آمریکا است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های محلی امروز -دوشنبه- اعلام کردند که «آناتولی آنتونف» معاون وزیر خارجه این کشور گزینه اصلی تصدی سفارت روسیه در آمریکا است.

وی ممکن است در ماه‌های آتی به این سمت انتخاب شود.

روزنامه «کومرسانت» به نقل از چهار منبع دولتی اعلام کرد که تصمیم برای انتصاب آنتونف که مواضعی ضدآمریکایی دارد، در پائیز سال ۲۰۱۶ و زمانی که روس‌ها معتقد بودند «هیلاری کلینتون » نامزد حزب دموکرات پیروز انتخابات خواهد بود، اتخاذ شد ولی به‌رغم پیروزی «دونالد ترامپ» در این انتخابات، وی همچنان محتمل‌ترین گزینه برای تصدی این سمت محسوب می‌شود.

رسانه‌های محلی همچنین افزودند که نامزدهای دیگری نیز در نظر گرفته شده‌اند.

وی که فارغ‌التحصیل یک دانشگاه دولتی در مسکو است،‌ بیش از ۳۰ سال در وزارت امور خارجه این کشور مشغول به کار بوده است. فعالیت‌ آنتونوف در این حوزه روی مسائل امنیتی و خلع سلاح تمرکز داشته است. وی در فوریه سال ۲۰۱۱ نیز به عنوان معاون وزیر امور دفاع این کشور منصوب شد و از سال ۲۰۱۶ نیز به عنوان معاون وزیر امور خارجه این کشور فعالیت می‌کند.

«سرگئی کیسلیاک» سفیر کنونی روسیه در آمریکا در سال ۲۰۰۸ به این سمت منصوب شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز