خبرگزاری کار ایران

الجزایر در فهرست کشورهای دوست آمریکا قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۷۷۸

رئیس‌جمهوری آمریکا الجزایر را در فهرست کشورهای دوست قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از ارم‌نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در بحبوحه تنش‌های ناشی از اعتراض‌ها به دستور اجرایی وی مبنی بر عدم ورود مهاجران و مسافران هفت کشور ایران، یمن، سوریه، لیبی، عراق، سومالی و سودان، نام الجزایر را در فهرست دوستان آمریکا ثبت کرد.

وزارت خارجه آمریکا با بیان این مطلب افزود که دونالد ترامپ پیام‌های اطمینان‌بخشی را به «الجزیره» فرستاده است که نشان‌دهنده تعمیق روابط بین الجزایر و آمریکا است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که این پیام حاکی از بهبود روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، امنیتی و اجرایی است.

این بیانیه تصریح کرده است که به‌رغم تحولات سیاسی و امنیتی پیش آمده در کشورهای اطراف الجزایر، این کشور توانسته است ثبات و امنیت را در داخل حفظ کند.

وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر نقش الجزایر در مبارزه با تروریسم، حمایت لجستیکی این کشور از عملیات صلح که به طور مشترک توسط سازمان ملل و اتحادیه افریقا انجام می‌شود را ستود و افزود مقام‌های آمریکا نقش پررنگ الجزایر و «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهوری این کشور در گسترش صلح و ثبات در منطقه و همچنین همکاری با آمریکا برای مبارزه با تروریسم را موثر می‌دانند.

در این بیانیه همچنین الجزایر از مهمترین شرکای تجاری آمریکا در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا قلمداد شده و بر افزایش حجم تجارت و سرمایه‌گذاری دوجانبه تاکید شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز