خبرگزاری کار ایران

احتمال سفر مشترک هیات‌های پارلمانی روسیه و ترکیه به سوریه

رئیس کمیسیون امور بین‌الملل مجلس فدرال روسیه پیشنهاد دیدار مشترک پارلمان‌های ترکیه و روسیه از سوریه را مطرح کرده که با استقبال طرف ترکی مواجه شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، در ادامه تلاش‌های دوجانبه آنکارا و مسکو برای حل بحران سوریه، که این روزها گسترش یافته است، ترکیه و روسیه مقدمات دیدار مشترک پارلمان‌های این دو کشور در سوریه را فراهم می‌کنند.

«قسطنطین کوساتشوف» رئیس کمیسیون امور بین‌الملل مجلس فدرال روسیه، روز سه‌شنبه در دیدار با «حسین لازیب دیر اوز» سفیر ترکیه در مسکو، این طرح ابتکاری را پیشنهاد داد.

در بیانیه‌ای که دفتر رسانه‌ای مجلس فدرال روسیه در این‌باره منتشر کرده، آمده است:‌ «قسطنطین کوساتشوف (به طرف ترکی) نتایج دیدار مشترک با نمایندگانی از پارلمان اروپا به سوریه، را ارائه و پیشنهاد داد دیداری مشابه توسط هیات‌های پارلمانی ترکیه و روسیه به جمهوری عربی سوریه انجام شود.»

طبق این بیانیه، سه تن از نمایندگان پارلمان اروپا به همراه هیات نمایندگی مجلس فدرال روسیه، اواخر دسامبر از سوریه بازدید کردند.

گفته می‌شود این طرح ابتکاری جدید روسیه با استقبال احزب بزرگ و برجسته در ترکیه همراه شده است.

«محمد اردوغان» از اعضای حزب حاکم «عدالت و توسعه» به خبرگزاری «نووستی» به این طرح پیشنهاد کوساتشوف اشاره کرده و گفته است: کمیته دوستی بین پارلمان‌های ترکیه و روسیه به‌زودی این سفر احتمالی به سوریه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

کد خبر : ۴۵۴۷۱۱