خبرگزاری کار ایران

اروپا در گفت‌و‌گو‌های برگزیت طرف سخت‌گیری برای بریتانیا خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۱۶۲

عضو پارلمان اروپایی با انتقاد از مواضع نخست‌وزیر بریتانیا، پارلمان را طرف سخت‌گیر برای بریتانیا در مذاکرات برگزیت خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «مانفر وبر» رئیس حزب مردم اروپا و عضو آلمانی پارلمان اروپایی گفت که دولت بریتانیا نباید از پارلمان اروپایی انتظار داشته باشد که در گفت‌و‌گو‌های برگزیت آینده، طرف ساده‌ای در مقابل بریتانیا باشد؛ چرا که این نهاد قانون‌گذاری نسبت به دیدگاه‌های «ترزا می»‌ نخست‌وزیر بریتانیا در مورد «برگزیت سخت»، انتقاد دارد.  

وی در مصاحبه با روزنامه گاردین، که امروز – چهارشنبه – منتشر شد، گفت: «من به سران برگزیت گوش فرا داده‌ام، از خود می‌پرسم:‌ برگزیت چیست؟ شما به مردم می‌گویید که خواستار توافق آزاد و مشارکت دانشگاه‌ها هستید و شما به مردم می‌گویید که برگزیت، برگزیت است. پارلمان اروپایی طرف بسیار سختگیری برای بریتانیا خواهد بود.»

وی طرح‌های ترزا می برای جایگزین عضویت در بازار واحد اروپایی با توافق آزاد با این اتحادیه را مورد انتقاد قرار داد.

وی افزود: «من حتی پس از این سخنرانی نیز تصویر مشخصی دریافت نکرده‌ام. وی می‌خواهد که از بازار واحد اروپایی خارج شود اما در مقابل او همچنین می‌خواهد که توافق آزاد تجاری داشته باشد. من فکر می‌کنم که این اصطلاحات به مفاهیم مشترکی اشاره می‌کند.»

این عضو پارلمان افزود که پارلمان اروپایی انتظار دارد تا مورد اطلاع قرار گرفته و در خصوص «وضعیت مذاکرات» در طول دو سال فرآیند برگزیت به روز شود؛ چرا که این موضوع، وظیفه پارلمان به عنوان «حزب مستقلی است که مسئولیت محافظت از منافع ۴۴۰ میلیون اروپایی را به عهده دارد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز