خبرگزاری کار ایران

واکنش العبادی به اظهارات ترامپ؛ نفت عراق متعلق به مردم عراق است

نخست‌وزیر عراق به اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا که گفته است باید نفت عراق را برای خودمان برمی‌داشتیم، واکنش نشان داد و تأکید کرد، نفت عراق متعلق به مردم عراق است.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه نیوز، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، روز سه‌شنبه به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که گفته است باید نفت عراق را برای خودمان برمی‌داشتیم، پاسخ داد.

العبادی متذکر شد: «نفت عراق تنها متعلق به مردم این کشور است و هر کسی خلاف این را گفته باشد، چنین اظهاراتی کاملا مردود است.»

نخست‌وزیر عراق گفت: «گمان نمی‌کنم مسئولی در جهان پیدا شود که ادعای چیزی را داشته باشد که به وی تعلق ندارد.»

وی حضور هرگونه نیروی خارجی در خاک عراق برای مبارزه با داعش را رد کرد و گفت: «با توجه به این‌که جامعه جهانی خطر تروریسم را به خوبی درک کرده است، تلاش‌های زیاد منطقه‌ای و بین‌المللی در حمایت از عراق صورت می‌گیرد.»

العبادی در ادامه گفت: «ما اسلام تندرو نداریم، ولی برخی چهره اسلام را مخدوش کرده‌اند و این کاملا مردود است.»

نخست‌وزیر عراق با اشاره به تعهد دولت جدید آمریکا به افزایش حمایت‌ها از دولت بغداد، تاکید کرد: «افزون بر تداوم حمایت‌های آمریکا در دولت جدید، این پشتیبانی‌ها جنبه‌های مختلفی خواهد داشت.»

طبق این گزارش، ترامپ چند روز پیش گفته، که درصدد است برای مبارزه با تروریسم و ریشه‌کن کردن آن، ائتلاف‌های جدیدی را تشکیل دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در اظهاراتی جنجالی گفته است: «اگر ما نفت عراق را برای خودمان نگه می‌داشتیم، خبری از داعش در این کشور نبود.»

کد خبر : ۴۵۱۹۳۹