خبرگزاری کار ایران

جدیدترین بررسی‌ها نشان می‌دهد؛

تصمیم عاملان کشتار فرودگاه بروکسل، برای حمله به مسافران آمریکا

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۶۲۲

منابع مختلف به خبرگزاری فرانسه گفتند که عاملان حمله به فرودگاه بروکسل، تصمیم داشتند مسافران به آمریکا و یهودیان را هدف قرار دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس اعلام منابع مختلف، بمب‌گذاران انتحاری داعش که سال گذشته میلادی به فرودگاه بروکسل حمله کردند، تصمیم داشتند مسافرانی را که به آمریکا سفر می‌کردند یا افراد یهودی‌تبار را هدف قرار دهند.

یکی از این منابع با شرط عدم افشای نامش گفت که تحقیقات انجام گرفته از سوی مقام‌های قضایی بلژیک حاکی از آن است که یک پیشخوان گیت ورودی برای یکی از خطوط هواپیمایی آمریکا، یکی از اهداف حمله‌ها در ۲۲ ماه مارس سال ۲۰۱۶ بوده است.

این منابع همچنین گمان می‌کنند که مسافران به سرزمین‌های اشغالی نیز ممکن است مورد هدف این افراد بوده باشند.

«نجیم لاخرااویی» و «ابراهیم البکرویی» دو بمب‌گذار داعش حدود ۱۶ نفر را در فرودگاه زاونتم کشتند. حدود یک ساعت بعد هم«خالد» برادر بکرویی نیز به یک ایستگاه مترو نزدیک دفاتر اتحادیه اروپایی حمله کرد و حدود ۱۶نفر را کشت.

یکی از منابع نزدیک به این تحقیقات که با کارآگاهان این پرونده در چندین کشور مرتبط بود به این خبرگزاری گفت که بمب‌گذاران فرودگاه «به گیت ورودی دلتا ایرلاینز حمله کردند.»

وی که نخواست نامش فاش شود گفت: «ما می‌دانیم که آن‌ها می‌خواستند آمریکایی‌ها را مورد هدف قرار دهند. مشخص است که آن‌ها اهداف خاصی در نظر داشتند.»

این منبع گفت که امکان اینکه آن‌ها مسافران روس را مورد هدف قرار دهند نیز «گزینه‌ای‌‌‌» است که باید مورد بررسی قرار گیرد.    

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز