خبرگزاری کار ایران

«ترزا می» سه‌شنبه درباره برگزیت سخنرانی می‌کند

نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سخنرانی که روز سه‌شنبه ایراد می‌شود، از شهروندان بریتانیا خواهد خواست تا در رابطه با برگزیت با هم متحد شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دفتر  «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا امروز – یکشنبه – اعلام کرد که سخنرانی اصلی وی در رابطه با درخواست از بریتانیایی‌ها برای کنار گذاشتن تلخی همه‌پرسی سال گذشته و اتحاد هرچه بیشتر آن‌ها برای روبه‌رو شدن با جهان، سه‌شنبه ایراد می‌شود.

می قصد دارد تا پایان ماه مارس، فرآیند رسمی مذاکرات در رابطه با خروج از اتحادیه اروپایی را آغاز کند اما تا کنون در رابطه با نحوه انجام این مذاکرات اطلاعات اندکی ارائه داده که این موضوع منجر به نگرانی قانون‌گذاران، سرمایه‌گذاران و تجار شده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده، وی قرار است در روز سه‌شنبه سخنرانی خود را در لندن برای حضاری که شامل دیپلمات‌های بریتانیایی و همچنین تیم مذاکراه کننده برگزیت و دیگر مقام‌های ارشد می‌شود در خیابان دانینگ ارائه دهد.  

در این بیانیه اعلام شده که وی قرار است بر نیاز شهروندان بریتانیا که اکثریتشان به برگزیت رای مثبت داده‌اند، به اتحاد حول هدف مشترکی مانند حمایت و گسترش حقوق کارگران تاکید کند.

می قرار است در سخنرانی خود بگوید: «‌هم اینک ما نیازمند آن هستیم که به شکاف‌ها و زبانی که با آن همدیگر را جدا کرده‌ایم و همه توهین‌های مرتبط با آن، پایان داده و برای موفقیت برگزیت و ساختن بریتانیایی جهانی شده با هم متحد شویم.»

اظهارات وی در حالی ایراد خواهد شد که «فیلیپ هاموند» وزیر اقتصاد بریتانیا اعلام کرده است که این پادشاهی در صورت خروج از اتحادیه اروپایی ممکن است مدل اقتصادی‌ خود را برای کسب برتری در بازار تغییر دهد.

 

 

کد خبر : ۴۴۸۲۳۱