خبرگزاری کار ایران

جان کری:‌

امیدوارم ترامپ روابط با روسیه را ترمیم کند

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که امیدوار است روابط میان روسیه و آمریکا در زمان رئیس‌جمهوری جدید ترمیم شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای که در روز جمعه منتشر شده است، درباره چشم‌انداز روابط مسکو و واشنگتن گفت: «‌می‌توانم به شما بگویم که فرصت‌هایی در این میان برای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برای دستیابی به روسیه و تلاش برای برقراری توافق مشترک در ارتباط با موضوعات گوناگون و همچنین تلاش برای ساختن دنیایی بهتر وجود دارد.»

هرچند کری افزود که وی امیدوار است رئیس‌جمهوری جدید از اصول و ارزش‌های اساسی سیاست‌ خارجه آمریکا عدول نکرده و در راستای بهبود روابط با روسیه تلاش کند.

روابط میان روسیه و آمریکا در ماه دسامبر هنگامی که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا دستور داد تا حدود ۳۵ دیپلمات روسیه از این کشور اخراج شوند، دو مجتمع دیپلماتیک روسیه در این کشور بسته شده و تحریم‌هایی علیه شش شخص روسی و پنج موسسه دیگر وضع شود، بیش از گذشته تیره شده است.

روز جمعه، نهاد‌های اطلاعاتی آمریکایی گزارشی منتشر کردند که بر اساس آن اطلاعات طبقه‌بندی نشده‌ای در ارتباط با فعالیت‌ها و نیات روسیه در ارتباط با انتخابات سال ۲۰۱۶ در آمریکا انتشار یافته است. بر اساس این گزارش، این نهاد‌ها اطمینان بالایی از دخالت مسکو در روند انتخابات دارند.

 

کد خبر : ۴۴۵۴۹۱