خبرگزاری کار ایران

برکناری مسئول یک موسسه به دلیل توهین به «میشل اوباما»

مسئول یک موسسه که بانوی اول آمریکا را «میمونی با کفش‌های پاشنه بلند» خوانده بود، از کار برکنار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های ایالت ویرجینیای غربی اعلام کردند که مسئول یک موسسه غیرانتفاعی در این ایالت که «میشل اوباما» بانوی اول ایالات متحده را در صفحه فیسبوک خود «میمونی با کفش‌های پاشنه بلند» خوانده بود، از سمت خود برکنار شده و این موسسه نیز تحت مدیریت خارجی قرار گرفته است. 

 «پاملا تیلور» مدیر این موسسه که به شهروندان مسن و فقیر خدمات ارائه می‌دهد، به واسطه این اظهارنظر‌ها در ماه گذشته میلادی در سطح بین‌المللی مورد انتقاد قرار گرفت. 

وی در ماه نوامبر از سمت خود استعفا کرد اما بعد از مدتی مجددا به این سمت منصوب شد. 

تیلور هنوز در این خصوص اظهار نظری نکرده است. 

دفتر «ارل ری تامبلین» فرماندار دموکرات این ایالت اعلام کرده است که بر اساس دستور جدید، یک موسسه خیریه دیگر برای شش ماه مدیریت این موسسه را برعهده خواهد گرفت. 

در این بیانیه آمده است: «در پی در خواست مقام‌های ایالتی مبنی بر اطمینان حاصل کردن از پیروی این موسسه از مقررات و قوانین ضد نژادپرستی و تبعیض، ما از برکناری پاملا تیلور از سمت خود اطمینان حاصل کردیم.» 

وی پس از انتخاب «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا، با اشاره به «ملانیا ترامپ» همسر وی در حساب فیسبوک خود نوشته بود: «بسیار خوشحال‌کننده است که زنی محترم، باکلاس و زیبا به عنوان بانوی اول آمریکا به کاخ سفید وارد می‌شود. من از دیدن میمونی در کفش‌های پاشنه بلند خسته شدم.» 

این موسسه تنها در سال ۲۰۱۴ یک میلیون و نیم دلار از محل بودجه فدرال و ۳۶۳ هزار دلار از محل بودجه ایالتی، کمک مالی دریافت کرده است.

 

کد خبر : ۴۴۲۶۲۳