خبرگزاری کار ایران

آنکارا:

قاتل سفیر روسیه با شبکه گولن در ارتباط بود

مقام‌هایی در آنکارا می‌گویند، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند عامل ترور سفیر روسیه در ترکیه، با شبکه گولن در ارتباط بود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ساعاتی پس از ترور سفیر روسیه در آنکارا، «ملیح کوکچه» شهردار این شهر مدعی شد، جماعت گولن مسئول ترور «آندری کارلوف» است و «نشانه‌هایی درباره این موضوع وجود دارد.»

کوکچه گفت: «کسانی که جنگنده روسیه را ساقط کرده و یا دستور ساقط کردنش را صادر کرده بودند(اشاره به جماعت گولن) اکنون این ترور را نیز صورت دادند. ما اجازه نمی‌دهیم روابط روسیه و ترکیه تیره شود.

وی افزود: «عاملان این ترور دقیقا عاملان سقوط جنگنده روسیه در مرزهای ترکیه هستند. هم روسیه و هم ترکیه انتقام این ترور را خواهند گرفت. این حمله بسیار معنی‌دار است. همانگونه که برخی نظامیان وابسته به فتح الله گولن در جنوب شرق ترکیه جنگنده روسیه را ساقط کردند این بار تنها راه چاره را در ترور سفیر روسیه دیدند.»

از سوی دیگر، یک مقام ارشد امنیتی در ترکیه از وجود «نشانه‌هایی قوی» از ارتباط میان عامل سوءقصد با شبکه گولن، خبر داد و تأکید کرد که تحقیقاتی کنونی بر ارتباط میان عامل سوءقصد و شبکه گولن متمرکز است.

این در حالی است که «فتح‌الله گولن» در واکنش به حادثه ترور کارلوف، از آن به عنوان «تروری شنیع» یاد کرده و آن را محکوم کرده است.

کد خبر : ۴۳۹۶۲۹