خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اجرایی «حزب‌الله» لبنان:

تنها چند روز با تشکیل کابینه فاصله داریم

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تأکید کرد که مشکلات اصلی تشکیل دولت حل شده است و تا چند روز آینده دولت جدید در این کشور تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: ما همواره برای تشکیل هرچه سریع‌تر دولت لبنان و به خاطر تامین منافع همگانی همکاری می‌کنیم؛ زیرا هرگونه تاخیری در این روند به‌ضرر به ضرر تمامی لبنانی‌هاست. کسی که در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کند، مسئولیت به تأخیر انداختن تحقق منافع مردم را باید برعهده بگیرد به‌ویژه این که می‌داند این دولت در نهایت تشکیل خواهد شد.

صفی‌الدین تأکید کرد: «ما تنها چند روز با تشکیل دولت فاصله داریم؛ زیرا گره‌های اصلی باز شده است.»

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله، که در مراسمی به مناسب میلاد نبی اکرم (ص) سخنرانی می‌کرد، افزود: «آنچه در لبنان اتفاق افتاد، به وضوح نشان می‌دهد که مقاومت هدف قرار گرفته است. در حالی‌که این مقاومت اکنون در مرحله‌ای قرار دارد که دیگر به تایید برخی نیازی ندارد؛ زیرا با مردم، شهدا، موضع و واقعیت خود قدرتمند شده است. این قدرت لحظه به لحظه در حال رشد است.»

وی گفت: «ما مدارک موثقی در اختیار داریم که نشان می‌دهد آمریکا، غرب و عربستان تاکنون از داعش حمایت می‌کنند تا تهدیدی علیه وحدت سوریه، عراق و منطقه و تمامی کسانی باشد که با سیاست آمریکا و غرب در منطقه مخالف هستند.»

این مقام حزب‌الله متذکر شد: «عربستان متحمل شکست بزرگی در یمن شده و نتوانسته است هیچ‌یک از اهدافش را محقق کند؛ زیرا یکی از اهدافش نابود کردن قدرت «انصارالله» و ارتش یمن بوده است ولی آنها همچنان قدرت زیادی دارند که تهدیدی علیه عربستان تبدیل شده‌اند. قدرت آن‌ها و موشک‌هایشان روز به روز بیشتر می‌شود.»

کد خبر : ۴۳۹۰۰۵