خبرگزاری کار ایران

رجب طیب اردوغان:

ترکیه آماده کمک به شهروندان حلب است

رئیس‌جمهوری ترکیه در گفت‌و‌گو‌ی تلفنی با همتای روس خود گفت که این کشور آماده کمک به ساکنان حلب است.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس،‌ تلویزیون تی‌آر‌تی امروز – پنجشنبه – به نقل از منابع دولت ترکیه اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در گفت‌و‌گو‌ی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود گفت که آنکارا آماده اتخاذ تمهیدات لازم برای کمک به پناهجویان از حلب است.

بر اساس اعلام این کانال تلویزیونی، دو رهبر تایید کردند که آماده اقدام مشترک برای آغاز تخلیه شهروندان از حلب هستند. اردوغان گفت که ترکیه آماده فرآهم کردن سرپناه و کمک‌های بشردوستانه برای خروج ساکنان حلب است.

دو رئیس‌جمهوری بر اهمیت مقابله با تلاش‌ها برای نقض توافق‌نامه آتش‌بسی که بعد از ظهر روز سه‌شنبه به دست آمده بود، تاکید کردند.

سرویس خبری کرملین کمی پیشتر اعلام کرد که پوتین و اردوغان این گفت‌و‌گوی تلفنی را برگزار کردند. آن‌ها «تبادل نظرات در زمینه سوریه» را ادامه داده و به بحث در رابطه با توسعه شرایط و وضعیت حلب پرداختند. دو رهبر بر اهمیت « گسترش تلاش‌های مشترک به هدف بهبود شرایط انسانی و تسهیل برگزاری فرایند واقعی سیاسی در سوریه»‌تاکید کردند. آن‌ها همچنین برای «همکاری‌های فعال بیشتر برای خنثی کردن تهدید‌های تروریستی»‌ در خاورمیانه اعلام آمادگی کردند.

 

 

کد خبر : ۴۳۸۳۲۲