خبرگزاری کار ایران

کنفرانس صلح خاورمیانه در پاریس به تعویق می‌افتد

مقام‌های فلسطینی از به تاخیر افتادن کنفرانس صلح خاورمیانه که قرار است در پاریس برگزار شود، خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، رادیو صدای فلسطین امروز –چهارشنبه- اعلام کرد فرانسه به دلیل خودداری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین عدم قطعیت در حضور مقام‌های آمریکایی در این کنفرانس، پیشنهاد به تعویق افتادن آن به ژانویه سال آینده میلادی را داده است.

فرانسه در تلاش است که بنیامین نتانیاهو که بار‌ها از حضور در این کنفرانس خودداری کرده است را متقاعد به شرکت در آن کند و همچنین با ترتیب دادن دیداری با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی بتواند مذاکرات صلح که در حالت احتضار قرار گرفته را مجددا احیا کند.

رادیو صدای فلسطین به نقل از سفیر فلسطین در پاریس با تاکید بر به تاخیر افتادن کنفرانس صلح خاورمیانه به ژانویه سال آینده میلادی از آمادگی فلسطین برای بهبود روابط خبر داد.

وی افزود که در ملاقات روز چهارشنبه با مقام‌‌های فرانسوی برگزار کننده این کنفرانس به بحث و تبادل نظر درباره مسائل مختلف پرداختیم. وی افزود اگر اسرائیل از شرکت در کنفرانس ژانویه هم خودداری کند، روند صلح بدون حضور یکی از طرف‌های اصلی ادامه خواهد یافت.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در پاسخ به پرسشی گفت فرانسه هرگز به طور رسمی تاریخ معینی برای این کنفرانس مقرر نکرده است و این زمانی مشخص می‌شود که با تمامی طرف‌های مرتبط در این باره بحث و تبادل نظر شود.

این دیپلمات فرانسوی ادامه داد برنامه تعیین شده توسط فرانسه این گونه بود که تا پیش از کریسمس و آغاز سال جدید اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در یک کنفرانس حضور پیدا کنند که این امر به ارمغان آورنده صلح برای دو طرف باشد.

وی تاکید کرد که این کنفرانس قرار بود در سطح وزاری خارجه و برای دستیابی به یک بیانیه مشترک به منظور متقاعد شدن دو طرف برای پذیرش دادن به قطعنامه شورای امنیت و به رسمیت شناختن مرزهای سال ۱۹۶۷ برگزار شود.

.

 

کد خبر : ۴۳۸۱۷۸