خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری سوریه:

غرب به‌دنبال نجات تروریست‌هاست نه غیرنظامیان

رئیس‌جمهوری سوریه گفت که کشورهای غربی به‌جای نجات غیرنظامیان در حلب، بیشتر به دنبال نجات تروریست‌ها در این شهر هستند.

به گزارش ایلنا، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، امروز- چهارشنبه- در گفت‌وگویی اختصاصی با تلویزیون «راشا تودی»، غرب را به اتخاذ رویکردی دوگانه در قبال تروریست‌ها به‌ویژه در حلب و شهر باستانی «پالمیرا» (تدمر) متهم کرد.

اسد گفت: «در صورتی‌که ارتش سوریه کنترل پالمیرا و حلب را به‌دست بگیرد، مقام‌ها و رسانه‌های غربی نگران آثار باستانی و جان غیرنظامیان می‌شوند ولی در صورتی‌که تروریست‌ها این شهرها را تصرف کنند، کشورهای غربی سکوت می‌کنند.»

رئیس‌جمهوری سوریه افزود که زمان‌بندی حمله داعش به پالمیرا با تحولات حلب مرتبط است؛ آنان می‌خواستند توجه ارتش سوریه را از حلب به پالمیرا معطوف کنند و مانع از پیشروی‌های نیروهای دولتی در این شهر بزرگ شوند که البته این تلاش‌ها بی‌نتیجه بود.

وی تصریح کرد، موفقیت‌های ارتش سوریه در حلب فراتر از انتظار بود؛ از این‌رو، غرب به شیوه‌ها و ابزارهای مختلف درصدد تشدید فشار بر دولت سوریه برآمد تا راهی برای نجات تروریست‌ها بیابد.

رئیس‌جمهوری سوریه همچنین در واکنش به درخواست‌های مقام‌های آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آمریکا و کانادا، که با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت آتش‌بس فوری در حلب تأکید کرده‌اند، گفت: «هدف آنها از این کار نجات ترویست‌ها است نه حفظ جان غیرنظامیان.»

اسد گفت: «مهم نیست آنها (مقام‌های غربی) چه می‌خواهند... آنها به صورت ضمنی به روسیه می‌گویند: لطفا پیشروی ارتش سوریه علیه تروریست‌ها را متوقف کنید... شما در شکست دادن تروریست‌ها پای خود را فراتر گذاشته‌اید در حالی‌که نباید چنین اتفاقی می‌افتاد... به سوری‌ها بگویید که این روند را متوقف کنند، زیرا ما باید از تروریست‌ها حمایت کنیم و آنها را نجات دهیم.»

کد خبر : ۴۳۸۰۲۱