خبرگزاری کار ایران

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در موگادیشو

انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در پایتخت سومالی منجر به کشته و زخمی شدن شماری غیرنظامی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در نزدیکی پست پلیس در اطراف بازاری شلوغ در موگادیشو، پایتخت سومالی، امروز – شنبه – منجر به کشته شدن حداقل ۱۰ تن شد.

آمبولانس‌ها به منطقه اعزام شده و زخمی‌ها را از منطقه بیرون می‌برده‌اند.

هرچند هیچ گروهی تاکنون مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است ولی گروه الشباب معمولا این حمله‌هایی را علیه پایتخت با هدف نابود کردن دولت تحت حمایت غرب، صورت می‌دهد.

«عبدالقادر فرح» یک افسر پلیس با اشاره به شمار کشته‌شدگان و زخمی‌ها گفت: «تمامی این بازار ویران شده و مردم متفرق شده‌اند. شمار کشته‌شدگان به طور حتم افزایش خواهد یافت.»

سومالی هنوز با گروه الشباب در نبرد است و در عین حال نیز می‌خواهد کشوری را که برای دو دهه در درگیری و آشوب به سر می‌برد را به آرامش برساند.

قرار است تا در چند هفته آینده، انتخابات پارلمانی در سراسر این کشور برگزار شود. حدود ۱۴ هزار نفر که دولت‌های فدرال سومالی را نمایندگی می‌کنند قرار است حدود ۲۷۵ حقوق‌دان را انتخاب می‌کنند. 

مقام‌های سازمان ملل، دولت و حامیان بین‌المللی اعلام کرده‌اند که مسائل امنیتی مانع از برگزاری رای‌گیری‌های گسترده‌تر شده است. رای‌گیری در پارلمان قرار بود تا در تاریخ ۳۰ نوامبر برگزار شود اما مقام‌ها اینک اعلام کرده‌اند که این رای‌گیری ممکن است تا اواسط ماه دسامبر به طول انجامد.

الشباب رئیس‌جمهوری و نامزد‌های پارلمانی را متهم کرده که دست‌نشانده نیرو‌های خارجی هستند. «شیخ علی محمد حسین» یک مقام الشباب در هفته گذشته گفت :«‌ما، سومالیایی‌ها را به مسلح شدن و آزادسازی سومالی ترغیب و تشویق می‌کنیم.»

کد خبر : ۴۳۲۵۹۴