خبرگزاری کار ایران

طرح داعش برای منفجر کردن ساختمان پارلمان عراق خنثی شد

منابع امنیتی در عراق اعلام کردند یک گروهک وابسته به داعش در حال برنامه‌ریزی برای حملات انفجاری علیه مناطقی در پایتخت از جمله مقر پارلمان بود،که با بازداشت مسئول اصلی آن، این طرح‌ها خنثی شد.

به گزارش ایلنا، منابعی در وزارت کشور عراق به روزنامه «عکاظ» عربستان اعلام کردند، اطلاعات اولیه به دست آمده از یکی از مسئولان تیپ‌های ترور داعش که شنبه‌ شب در جنوب شرقی بغداد بازداشت شد، حاکی است که این گروه تروریستی با همدستی یک مسئول امنیتی، برای اجرای طرح‌های انفجاری در پایتخت برنامه‌ریزی می‌کند.

این منابع تصریح کردند، مسئول تیپ ترور داعش در بازجویی‌های انجام شده اسامی تمامی اعضای گروهک خود در بغداد را فاش کرد ولی تیپ‌های اطلاعاتی و دستگاه مبارزه با تروریسم عراق هنوز موفق نشده‌اند این افراد را بازداشت کنند؛ چرا که آنها در پی بازداشت سرکرده خود، محل اقامتشان را تغییر داده‌اند.

منابع مذکور افزودند، مسئول تیپ ترور داعش به انجام هفت عملیات ترور و مین‌گذاری در سه منطقه مختلف بغداد اعتراف کرد و عنوان داشتند که این گروهک برای منفجر کردن ساختمان پارلمان و ترور شماری از نمایندگان آن، که اسامی‌شان در فهرست ترور داعش ذکر شده است، برنامه‌ریزی می‌کردند.

کد خبر : ۴۲۶۲۴۸