خبرگزاری کار ایران

پیشتازی کلینتون در «رای‌گیری زودهنگام» در برخی از ایالت‌های کلیدی

نتایج رای گیری پیش از موعد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که نامزد حزب دموکرات در برخی از ایالت‌های کلیدی بر رقیب خود از حزب جمهوری‌خواه پیشی گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، در کمتر از دو هفته به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نتایج رای‌گیری پیش از موعد نشان می‌دهد که «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات در برخی از ایالت‌های کلیدی از موقعیت بهتری نسبت به رقیب خود «دونالد ترامپ» برخوردار است.

براساس قانون انتخابات آمریکا، رای دهندگان می‌توانند آرا خود را پیش از برگزاری انتخابات در هشتم نوامبر ارسال کنند.

طبق این گزارش، تاکنون هفت میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آرا خود را ارسال کرده‌اند. براساس نتایج اعلام شده، نامزد دموکرات‌ها در ایالت‌های «نورث کارولینا»، آریزونا، و نودا نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۲ در چنین برهه زمانی از موقعیت بهتری برخوردار است.

طبق این گزارش هیلاری کلینتون در ایالت‌های آریزونا، نورث کارولینا و نودا از رقیب خود پیش افتاده است.

با این حال، در ایالت آیوا، نامزد حزب جمهوری‌خواه از موقعیت بهتری نسبت به سال ۲۰۱۲ برخوردار است. در سال ۲۰۱۲ باراک اوباما با اختلاف زیاد در این ایالت به پیروزی رسید، اما طبق این گزارش بر اساس آرا اعلام شده نامزد حزب جمهوریخواه در سال جاری توانسته نمایش بسیاری بهتری داشته باشد.

این در حالی است که نامزد حزب دموکرات روز چهارشنبه فعالیت های انتخاباتی خود را یکی از ایالت‌های کلیدی ادامه داد.

هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات بار دیگر تشریح برنامه‌هایش را تشدید کرده و بیشتر بر اهمیت نقش دولت احتمالی خود در حمایت خانواده، پرداخت دستمزد برابر برای زنان با مردان، ایجاد سهولت در تامین هزینه‌های دانشگاهی و سایر برنامه‌های رفاهی تکیه می‌کند.

او در همان حال، در کمپین انتخاباتی در ایالت حساس فلوریدا، فرصت حمله به رقیب جمهوری‌خواه خود را هم از دست نداده است.

کلینتون روز چهارشنبه در یک گردهمآیی انتخاباتی گفت: «در بیستم ژانویه نخستین کاری که رییس جمهوری انجام می‌دهد، ادای سوگند برای حفظ، نگهداری و دفاع از قانون اساسی آمریکاست و من در اینکه دونالد ترامپ چنین مفاهیمی را درک می‌کند، تردید جدی دارم».

روز چهارشنبه، دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه کمپین انتخاباتی خود را متوقف کرد تا در مراسم گشایش رسمی هتل بین‌المللی ترامپ در قلب واشنگتن، حضور داشته باشد.

او روز سه‌شنبه در فلوریدا هم در مراسم گشایش یکی از بزرگ‌ترین تفریحگاه‌های خود شرکت کرده بود.

سخنگوی کمپین ترامپ در گفتگو با روزنامه «پولیتیکو» از غیبت کوتاه مدت او از میدان کارزار انتخاباتی دفاع کرد و گفت که دونالد ترامپ حق دارد در مراسم گشایش یکی از بهترین و مجلل‌ترین هتل‌هایش شرکت کند.

رسانه‌ها می‌گویند که کاندیدای جمهوریخواه از آغاز تلاش‌های انتخاباتی در سال گذشته، از چند و چون فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی‌اش غافل نبوده ولی بیشتر وقت خود را وقف رسیدن به کاخ سفید کرده است.

 

کد خبر : ۴۲۲۹۹۲