خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

پیشنهاد کلینتون درباره سوریه باعث به راه افتادن جنگ جهانی سوم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۶۸۹

کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌‌جمهوری آمریکا گفت که طرح‌های سیاست خارجی رقیب دموکرات وی در سوریه باعث «جنگ جهانی سوم» خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «دونالد ترامپ» گفت که آمریکا به جای تلاش برای قانع کردن «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه برای کناره‌گیری، باید بر شکست داعش تمرکز کند.

«هیلاری کلینتون» کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی، سیاستی برای اعلام منطقه پرواز ممنوع در سوریه پیشنهاد کرده است که به گفته بعضی می‌تواند باعث بروز درگیری با جنگنده‌های روسیه شود.

ستاد انتخاباتی کلینتون، دونالد ترامپ را متهم کرد که «قصد ترساندن مردم را دارد.»

ترامپ همچنین از جمهوری‌خواهان به دلیل عدم حمایت از نامزدی وی انتقاد کرد.

وی در شهر میامی فلوریدا به خبرگزاری رویترز گفت: «اگر حزب متحد بود، نمی‌شد این انتخابات را به هیلاری کلینتون ببازیم.»

ترامپ در انتقاد از سیاست پیشنهادی کلینتون گفت: «اگر به هیلاری کلینتون گوش کنیم، سر سوریه جنگ جهانی سوم راه خواهد افتاد. دیگر با سوریه نمی جنگید، با سوریه، روسیه و ایران می جنگید، حرفم روشن است؟»

وی افزود که روسیه یک قدرت اتمی است، اما کشوری است که خلاف سایر کشورها که فقط حرف می‌زنند، این سلاح‌ها را به کار می‌گیرد.

ترامپ این پرسش را مطرح کرد که کلینتون «بعد از ارائه تصویری خیلی شرورانه از این مرد (پوتین) چطور می‌خواهد برود و با او مذاکره کند».

اخطار او در مورد رویارویی با روسیه منعکس‌کننده نگرانی‌هایی بود که بلندپایه‌ترین مقام نظامی آمریکا ماه گذشته میلادی در کنگره مطرح کرد.

ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به قانون‌گذاران گفته بود که «منطقه پرواز ممنوع» در سوریه می‌تواند به جنگ با روسیه دامن بزند.

کلینتون در آخرین مناظره با ترامپ در «نوادا» در روز ۲۰ اکتبر بر این سیاست تاکید کرد: «یک منطقه پرواز ممنوع می‌تواند باعث جلوگیری از مرگ مردم شود و پایان مناقشه را تسریع کند.»

با این حال براساس سندی که ویکی لیکس منتشر کرده است، وی در نطقی در سال ۲۰۱۳ در موسسه «گلدمن سکس» در وال استریت گفته بود که اعمال منطقه پرواز ممنوع «باعث مرگ خیلی از سوری‌ها خواهد شد.»

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز