خبرگزاری کار ایران

بازداشت یک داعشی پس از انجام «حمله انتحاری ناکام» در کویت

نیروهای امنیتی کویت یک شهروند مصری را بازداشت کرده‌اند که گفته شده مظنون به عضویت در گروه داعش است و یک «حمله انتحاری ناکام» علیه پنج سرباز آمریکا ترتیب داده است.

به گزارش ایلنا، نیروهای امنیتی کویت، روز شنبه یک شهروند مصری را بازداشت کرده‌اند که گفته شده مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش است و یک «حمله انتحاری ناکام» علیه پنج سرباز آمریکا ترتیب داده است.

خبرگزاری دولتی کویت (کونا)، روز شنبه خبر داد که «ابراهیم سلیمان» شهروند ۲۸ ساله مصری در یک اقدام انتحاری تلاش کرده خودروی خود را به خودروی حامل پنج سرباز آمریکایی بکوبد.

این خبرگزاری نوشته است که این شهروند مصری در زمان این اقدام یک خودروی خاکروب را می‌رانده است.

بر پایه این گزارش، در این حاثه به هیچ‌یک از سربازان آمریکایی آسیبی نرسیده اما راننده مصری دچار شکستگی و جراحت شده است.

کونا درباره محل این «حمله ناکام» جزئیاتی را ارائه نکرده و همچنین مشخص نیست آیا شهروند مصری به وکیل مدافع دسترسی دارد یا نه.

کویت به ویژه از زمان جنگ اول خلیج‌فارس در سال ۱۹۹۱ که به اشغال این کشور توسط عراق پایان داد، از متحدان آمریکا در منطقه به حساب می‌آید.

طبق گزارش تلویزیون «ای‌بی‌سی»، بیش از ۵۰ هزار نیروی نظامی آمریکایی در کویت حضور دارند و انتظار می‌رود شمار این نیروها به ۸۰ هزار تن افزایش یابد. از سوی دیگر، ۱۰ پایگاه نظامی در این کشور حاشیه خلیج‌فارس در اختیار ایالات متحده است.

این حضور نظامی، کویت را به سکویی برای حملات علیه گروه داعش بدل کرده است.

کد خبر : ۴۱۸۰۱۰