خبرگزاری کار ایران

به‌رغم قانون ضد سعودی کنگره؛

آمریکا: روابط‌مان با عربستان مستحکم است

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۴۶۴

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید به‌رغم تصویب قانونی بر ضد عربستان سعودی در کنگره، روابط واشنگتن و ریاض همچنان مستحکم است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «الیزابت ترودو» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، جمعه شب خاطرنشان کرد، روابط آمریکا با عربستان سعودی همچنان مستحکم است.

این سخنگو در پاسخ به خبرنگاری که پرسید «با توجه به تصویب قانونی در مجلس نمایندگان آمریکا که براساس، آن خانواده قربانیان یازدهم سپتامبر می‌توانند از عربستان سعودی درخواست غرامت کنند، آیا این موضوع بر روابط این دو کشور تأثیر می‎گذارد یا خیر»، گفت: ما از رای‌گیری در مجلس نمایندگان آگاه هستیم و اگر شما می‌خواهید موضع دولت در این رابطه را بدانید من شما را به اظهارات هفدهم ماه مه «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید ارجاع می‌دهم و در نتیجه موضع کاخ سفید در این رابطه تغییری نکرده است.

وی افزود: ما خود را به حمایت از خانواده قربانیان یازدهم سپتامبر متعهد می‌دانیم و از اراده موجود در پس از این قانون حمایت می‌کنیم ولی نگرانی‌هایی جدی درباره پیامدهای منفی احتمالی برای منافع آمریکا و امنیت ملی آن وجود دارد.

براین اساس، مجلس نمایندگان آمریکا، روز گذشته قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن شهروندان آمریکایی می‌توانند به دلیل ترورهای یازده سپتامبر علیه دولت عربستان سعودی شکایت و طلب غرامت کنند.

تصویب این قانون در آستانه پانزده سالگی بروز حمله به برج‌های دوقلوی نیویورک در حالی است که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید کرده است که آن را وتو خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز