خبرگزاری کار ایران

«اف‌بی‌آی» محتوای پرونده ایمیل هیلاری را منتشر کرد

پلیس فدرال آمریکا محتوای پرونده تحقیق خود از نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در رابطه با استفاده وی از ایمیل شخصی‌اش را منتشر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، در این گزارش ۵۸ صفحه‌ای آنچه در مصاحبه رو در روی کارآگاهان اف‌بی‌آی و «هیلاری کلینتون» گذشته است هم دیده می‌شود.

مصاحبه‌ای که دو ماه پیش در منزل شخصی کلینتون در ایالت نیویورک انجام شد و چند روز پس از آن اف.بی.آی اعلام کرد نتایج تحقیقاتش نشان نمی‌دهد که کلینتون مرتکب جرمی شده باشد؛ هرچند استفاده وی از ایمیل شخصی‌اش برای رد و بدل کردن مکاتبات محرمانه «بسیار سهل‌انگارانه» بوده است.

در پی تکمیل‌شدن تحقیقات اف.بی.آی در ماه جولای، «جیمز کومی» رئیس این سازمان رسما اعلام کرد قصد طرح پرونده کلینتون در مجامع قضایی را ندارد.

بر اساس اعلام نظر اف‌بی‌آی، دادگستری آمریکا هم اعلام کرد پرونده ایمیل‌های کلینتون از نظر این وزارتخانه مختومه است.

با وجود این، ستاد «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان، یک بار دیگر این گزارش را شاهدی بر «بی‌کفایتی» کلینتون برای ورود به کاخ‌سفید ارزیابی کرده است.

در مدارکی که اف.بی.آی. از مصاحبه بازپرسان خود با کلینتون منتشر کرده است، وزیر خارجه سابق آمریکا تصریح کرده در این که رسما درخواست استفاده شخصی از ایمیلش را به وزارت خارجه اعلام نکرده، تعمدی در کار نبوده است.

وی همچنین گفته همه افرادی که با آنها مکاتبه داشته از این که او با استفاده از سروری که در زیرزمین خانه‌اش تعبیه شده بود و آدرس ایمیلی غیر از ایمیل رسمی وزارتخانه با آنها مکاتبه می‌کند، آگاه بوده‌اند.

موضوع استفاده کلینتون از یک ایمیل غیراداری برای مکاتبات محرمانه اداری، در یک سال گذشته همواره برای کارزار انتخاباتی او دردسرساز شده و بارها قابلیتش برای برعهده گرفتن پست ریاست‌جمهوری را زیرسوال برده است.

با وجود این، انتشار هرچه بیشتر اطلاعات درباره جزئیات این پرونده علاوه بر آشکارکردن زوایای آن ممکن است به خارج شدن فعالیت‌های انتخاباتی کلینتون از زیر «سایه سنگین» این پرونده کمک کند.

 

کد خبر : ۴۰۷۲۶۳