خبرگزاری کار ایران

صادق خان خطاب به حزب کارگر بریتانیا:

کوربین را اخراج کنید

شهردار لندن،‌ رهبر حزب کارگر را در موضع‌گیری در قبال برگزیت مقصر می‌داند و خواستار اخراج وی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پولیتیکو،‌ «صادق خان»‌ شهردار لندن از اعضای حزب کارگر خواست تا «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر بریتانیا را در جریان انتخابات رهبری این حزب که ماه آینده میلادی برگزار می‌شود، اخراج کرده و از «اوون اسمیت»، رقیب وی در این انتخابات حمایت کنند.

این سخنان در یک مقاله در روزنامه «ساندی آبزرور» منتشر شده است. خان در این مقاله افزود که بدون تغییر رهبری، حزب کارگر در انتخابات عمومی بعدی شکست خواهد خورد.

خان در این مقاله نوشته است: «جرمی کوربین اثبات کرد که قادر به سازماندهی تیم موثر در این زمینه نبوده و موفق نشده است اعتماد عمومی و احترام مردم بریتانیا را جلب کند.»

صادق خان افزود که هر چند کوربین هنوز برای رای‌گیری در ماه سپتامبر از اوون جلوتر است اما «تحقیق‌های شخصی من حاکی از آن است که وی بدترین رهبر مخالف در تاریخ بوده و حزب کارگر به شدت به واسطه این مسائل ضربه دیده است.»

خان در این مقاله تصریح کرده است: «کوربین اعتماد بیش از ۸۰ درصد از نمایندگان حزب کارگر را در پارلمان بریتانیا از دست داده و من نگران آن هستم که ما به سادگی نتوانیم به این مسیر ادامه دهیم.»

وی کوربین و مشاورانش را به رهبری یک کمپین ضعیف و ناکافی برای متقاعد کردن مردم بریتانیا به ماندن در اتحادیه اروپا متهم کرد.

خان همچنین افزود: «‌بسیار از این نتایج ضربه دیده‌ام و هر دقیقه از دو ماه گذشته را به یافتن بهترین راه‌حل ممکن برای لندن و بریتانیا گذرانده‌ام و تلاش کرده‌ام تا شهروندان این کشور را به ماندن در اتحادیه اروپا تشویق کنم.»    

 

 

کد خبر : ۴۰۲۹۲۱