خبرگزاری کار ایران

مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم:

تروریست‌ها در شبانه‌روز گذشته ۶ بار آتش‌بس در سوریه را نقض کردند

تعداد موارد نقض توافق توقف اقدام‌های جنگی توسط گروه‌های تروریستی در سوریه پس از اجرایی شدن آن در تاریخ ۲۷ فوریه گذشته به بیش از هزار و ۹ مورد افزایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم اعلام کرد که گروه‌های تروریستی طی ۲۴ ساعت گذشته، شش بار توافق‌نامه توقف عملیات جنگی را نقض کردند.

مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم در بیانیه‌ای اعلام کرد که تروریست‌های موسوم به «جیش الاسلام» در ۲۴ ساعت گذشته شهرک‌ها در غوطه شرقی در حومه دمشق را هدف قرار دادند و گروه تروریستی  موسوم به «احرار الشام» با خمپاره به قلعه شلف در حومه لاذقیه حمله کرد.

از سوی دیگر، مرکز روسیه در این بیانیه اشاره کرد که شمار شهرک‌های سوری که به توافق توقف اقدام‌های جنگی پیوسته‌اند، به ۴۲۱ شهرک افزایش یافت.

در بیانیه مرکز هماهنگی روسیه آمده است که دو تُن کمک‌های انسانی به شهروندان در شهرک «مرمریتا» در حومه حمص و پنج تن کمک‌های انسانی به یک یتیم‌خانه در حلب  ارسال شد.

توافق‌نامه توقف عملیات جنگی در سوریه بر اساس قطعنامه شماره  ۲۲۶۸ شورای امنیت سازمان ملل  است که گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره و گروه‌های دیگر که که در فهرست گروه‌های تروریستی سازمان ملل قرار دارند را شامل نمی‌شود.

 

 

 

کد خبر : ۴۰۱۸۹۰