خبرگزاری کار ایران

تظاهرات کنندگان بحرینی:

رفتار آل‌خلیفه «داعشی‌گری رسمی» است

تظاهرات‌کنندگان خشمگین بحرینی با برگزاری تظاهرات اعتراضی به سلب تابعیت رهبر شیعیان این کشور، تأکید کردند رفتار آل‌خلیفه با مخالفانش «داعشی‌گری رسمی» است.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، مناطق مختلف بحرین، روز جمعه شاهد «تظاهرات خشم» برای اعلام همبستگی با آیت‌الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر معنوی شیعیان این کشور بود.

رژیم بحرین، ۵۵ روز پیش تابعیت شیخ عیسی قاسم را لغو کرد که موجی از خشم و انتقادهای مخالفان بحرینی و برخی دولت‌های منطقه‌ای را برانگیخته است.

بر این اساس، روز گذشته علاوه بر منطقه «الدراز» زادگاه شیخ قاسم، شهرهای «منامه»، «جزیره ستره»، «کرانه»، «ابوصبیع»، «المالکیه»، «باربار»، «البلاد»، «سار»، «المصلی»، «ابوقوه»، «عالی» و «صدر» و برخی مناطق دیگر شاهد تظاهرات بود.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، در حالی‌که تصاویری از آیت‌الله قاسم در دست داشتند. شعارهایی در محکومیت سلب تابعیت وی سر داده و تاکید می‌کردند دولت این کشور بر اساس «فرقه‌گرایی» رفتار می‌کند؛ برخی این رفتار را یک «داعشی‌گری رسمی» توصیف کردند که تمام مخالفان دولت در دیدگاه، تفکر و مذهب و نابودی آنها را هدف قرار داده است.

تظاهرات‌کنندگان همچنین تأکید کردند، دولت برای کنار زدن شیعیان و آغاز جنگی ظالمانه علیه آنها تلاش می‌کند و زندان‌ها پر از علمای دینی است.

 

کد خبر : ۴۰۰۱۰۱