خبرگزاری کار ایران

مقام‌های مسکو:

مذاکرات سوریه پس از توافق علیه «جبهه النصره» برگزار می‌شود

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، تاکنون موعدی برای دور بعدی مذاکرات صلح سوریه مشخص نشده است و این مذاکرات پس از توافق مسکو و واشنگتن درباره همکاری علیه گروه تروریستی جبهة النصره از سرگرفته می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، موعد برگزاری دور بعدی مذاکرات سوری- سوری در ژنو، به توافق مسکو و واشنگتن درباره اسناد همکاری در زمینه مبارزه با گروه تروریستی جبهه النصره بستگی دارد.

گاتیلوف این موضوع را روز سه‌شنبه در پایان نشست سه‌جانبه روسیه، آمریکا و سازمان ملل درباره سوریه در ژنو اعلام کرد و گفت: «درخصوص موعد برگزاری دور بعدی مذاکرات، می‌‌گوییم این مذاکرات بایستی در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار شود. استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه نیز به این موضوع اهمیت می‌دهد ولی موعد مشخصی برای آن اعلام نشده است.»

وی یادآوری کرد: «وضعیت مذاکرات به سرعت دستیابی به توافقی درباره اسنادی بستگی دارد که کارشناسان نظامی روس و آمریکایی درباره آن همکاری می‌کنند.»

این در حالی است که استفان دی‌میستورا، روز گذشته تصریح کرد که در نظر داریم دور جدید مذاکرات صلح سوریه را تا پایان ماه آگوست برگزار کنیم.

 

کد خبر : ۳۹۴۸۶۵