خبرگزاری کار ایران

راهپیمایی حامیان سندرز در آستانه برگزاری کنوانسیون دموکرات‌ها

حامیان «برنی سندرز» نامزد پیشین دموکرات‌ در آستانه مجمع ملی این حزب راهپیمایی برگزار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ صدها حامی «برنی سندرز»، نامزد پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آستانه مجمع ملی این حزب در هفته جاری و در حمایت از این سناتور دموکرات و مخالفت با «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری در پارک روزولت در ایالت فیلادلفیا به راهپیمایی پرداختند.

سندرز در تاریخ ۱۲ جولای از رقیب خود برای ریاست‌جمهوری حمایت کرده اما صدها نفر از حامیانش روز یکشنبه بعد از ظهر، با ابراز عدم اطمینان نسبت به نتایج این کنوانسیون به تظاهرات پرداختند. تظاهر‌کنندگان با در دست داشتن پارچه‌نوشته‌هایی در حمایت از سندرز، از کلینتون خواستند تا از این رقابت‌ها کناره‌گیری کند.

«گرام کابررا ،‌یکی از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با حرکت از بالتیمور تا فیلادلفیا به حمایت از سندرز و مخالفت با کلینتون پرداخت.

وی در این‌باره گفت: «با راهپیمایی می‌خواهم مردم را نسبت به تقلب در این انتخابات در کشور آگاه کرده و اعلام کنم که ما مردم از این انتخابات راضی نیستیم. از این‌که ساختار‌های آمریکا به طور مداوم ما را از حقوقمان محروم می‌کنند و سپس از ما می‌خواهند به آن‌ها رای دهیم، راضی نیستیم.»

«جان فلاهرتی» یکی دیگر از حامیان سندرز از ایالت ماساچوست که در این کمپین فعال بوده است،‌ توضیح داد که کلینتون از سوی جمهوری‌خواهان از سال ۱۹۹۰ تا کنون مورد انتقاد بوده و به نظر می‌رسد که وجهه حزب دموکرات را نیز مخدوش کرده است.

فلاهرتی در ادامه گفت: «به دلیل آنچه در کمپین کلینتون در حال اتفاق افتادن است، هنوز فکر می‌کنم که امکان کسب نامزدی سندرز وجود دارد.»

روز جمعه،‌ وبسایت ویکی لیکس حدود ۲۰ هزار صفحه از ایمیل‌های کنوانسیون ملی دموکرات‌ها را منتشر کرد که نشان‌دهنده یک اقدام هماهنگ از سوی اعضای ارشد کمیسیون برای در نظر نگرفتن کمپین سندرز به نفع کلینتون است.

حامیان سندرز بر این باورند که وی می‌تواند «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه را شکست دهد. کابررا گفت که بر اساس نظر سنجی‌های اخیر، کلینتون در حال شکست از دونالد ترامپ در دو ایالت سرنوشت‌ساز است.

علاوه بر این فلاهرتی توضیح داد که میزان عدم حمایت از کلینتون در نظر سنجی‌ها به اوج خود رسیده است.

انتظار می‌رود کلینتون با کسب دو هزار و ۸۰۷ نمایندگی که بیش از حد نصاب دو هزار و ۳۸۳ نمایندگی مورد نیاز است، توسط کنوانسیون ملی دموکرات‌ها به عنوان نامزد این حزب انتخاب شود.

کابررا تاکید کرد که تظاهرات نشان‌دهنده اتفاقاتی بیرون از این کنوانسیون است که خواستار رای به نفع سندرز است.

کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در روز ۲۵ جولای در فیلادلفیا آغاز به کار خواهد کرد و در نهایت در تاریخ ۲۸ جولای با انتخابات رسمی نامزد این حزب پایان خواهد یافت.

 

کد خبر : ۳۹۳۹۸۳