خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور سابق لهستان خواستار شد؛

آمریکا جنگنده های روس را هدف قرار دهد

رئیس‌جمهوری سابق لهستان آمریکا را به اتخاذ رویکرد خصمانه‌تر تشویق کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «لخ والسا» رئیس‌جمهوری سابق لهستان گفت که نیروی دریایی آمریکا باید جنگنده‌های سوخو ۲۴ روسی را که برای شناسایی کشتی جنگی «دونالد کوک» در دریای بالتیک به نزدیکی ۳۰ پایی آن رسیده بود، منهدم می‌کردند.

طبق نظر والسا چنین اقدام‌هایی از سوی روسیه غیر قابل پذیرش است.

وی در مصاحبه‌ای با یک رادیوی اروپایی گفت: ‌ «اگر فرمانده این کشتی بودم و آن هواپیما‌ها بر فراز کشتی را می‌دیدم، آن‌ها را منهدم می‌کردم. البته من خلبانان را نمی‌کشتم بلکه تنها به بال‌ها شلیک می‌کردم.»

این رهبر پیشین اروپای شرقی تصریح کرد که این راه صحیح پاسخگویی به «تهدیدهای روسیه» بوده و در غیر این صورت آن‌ها پیروز خواهند شد. البته وی اعتقاد ندارد که چنین اقدام‌های خصمانه‌ای به درگیری نظامی با روسیه منجر خواهد شد.

وی با بیان این‌که مسکو از این روش‌ها برای مرعوب کردن و در نتیجه دستیابی به اهداف خود بهره خواهد برد، گفت: «هیچ کس، ‌حتی روسیه، خواهان درگیری و رویارویی نیست.»

والسا افزود که به باور وی، ‌ واشنگتن بیش از اندازه به مسکو آسان گرفته و پیشنهاد کرد که در مقابل این کشور‌ها با پیروی از نمونه ترکیه به اقدام‌های خشن‌تری روی آورد.

در پی این سانحه، مسکو با وضع برخی لوایح محدود کننده علیه ترکیه، ‌مکررا تاکید کرده است که آنکارا باید بابت اقدام‌های خود در هدف قرار دادن هواپیما عذر خواهی کند.

 

کد خبر : ۳۸۶۸۱۸