خبرگزاری کار ایران

پیشروی‌های چشمگیر ارتش عراق به سمت موصل

نیروهای عراقی پیشروی قابل ملاحظه‌ای به سمت موصل دارند و توانسته‌اند مهم‌ترین نقاط مسیر بین‌المللی که استان نینوا را به استان صلاح الدین متصل می‌کند را به کنترل خود درآورند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، نیروهای عراقی پیشروی قابل ملاحظه‌ای به سمت موصل دارند و کنترل مهم‌ترین نقاط مسیر بین‌المللی که استان نینوا را به استان صلاح الدین متصل می‌کند را به دست گرفته‌اند.

 «احمد الجبوری» استاندار صلاح‌الدین در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد، نیروهای عراقی، ظهر جمعه توانستند کنترل شهر «مکحول» در ۳۵ کیلومتری شمال «بیجی» را به دست بگیرند و این منطقه را از وجود بمب‌ها و منازل بمب‌گذاری شده پاک‌سازی کنند.

مکحول از شهرهای بسیار کوچکی است که شامل ده‌ها خانه مسکونی و ساختمان دولتی است. اهمیت این منطقه به این دلیل است که در مسیر بین‌المللی قرار دارد. این منطقه در پی کوچ ساکنانش که تحت فشار عناصر داعش بوده، ‌ تقریبا خالی از سکنه است.

از سوی دیگر، «علی الدحدوح» فرماندار شهرستان «الشرقاط» در ۱۱۰ کیلومتری شمال «تکریت» اعلام کرد، نیروهای عراقی توانسته‌اند بر تقاطع شرقاط - موصل- تکریت، که مهم‌ترین راه ارتباطی در منطقه است و بر تمامی مسیرهای مواصلاتی که منتهی به این سه شهر و روستاهای اطراف آن‌ها است، تسلط یابند.

وی تصریح کرد، تقاطع الشرقاط شامل برخی ساختمان‌های نظامی است و ۹۰ کیلومتر با تکریت فاصله دارد و نیروهای عراقی اکنون در این منطقه مستقر شده‌اند تا آن را در برابر حملات احتمالی شبانه محافظت کنند.

 

کد خبر : ۳۸۴۰۹۱